Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vista hittar inte xp-installationskivan!


Daimon

Rekommendera Poster

Hej, jag har windows vista buissness på min stationära och vill installera tillbaks xp på den. men han tycker att skivan är tom.

Det är inget fel på skivan, för min bärbara (som har xp) frågade direkt om jag ville starta installationen.

 

Hur gör jag för att få datorn att upptäcka xp-skivan?

 

Tacksam för svar.

mvh Daimon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag stoppar i skivan och startar om datorn. Kom på att rubriken är en aning missvisande. När datorn väl är igång så säger han att skivan är tom, men när jag startar den så verkar han försöka starta skivan för det kommer upp "reseting the boot drive" (med risk för stavfel) sen rasslar det till me massa text som jag inte hinner läsa något av, sen startar datorn som vanligt..

Ps. jag har inställt så att CD/DVD-spelarn har första start-prio. Har även provat att "manuellt" välja att boota från skivan med samma resultat..

 

[inlägget ändrat 2009-03-31 00:14:11 av Daimon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om skivan inte syns i Vista och andra skivor fungerar med samma CD/DVD-spelare så har du garanterat en trasig skiva eller en dator som inte kan läsa just denna skiva.

 

Bara att ladda ner en ny skiva på piratebay och använda din egen license-nyckel, detta är inte olagligt...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...