Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flash fungerar inte i IE7


Beautyflie

Rekommendera Poster

För några dagar sedan verkar något hah änt med IE7 (eller om jag gjort nåt?). Kan inte längre se tex videor på Youtube, får bara upp "Hej! Du har antingen inaktiverat Javascript eller så har du en gammal version av Adobes Flash-spelare. Hämta den senaste Flash-spelaren." Har provat hämta senaste Flash-spelaren, och det står att den installerar, men problemet förblir. Provade Firefox bara för att se, och där fungerar det utan problem. Men, jag vill använda IE, så vad kan jag göra för att lösa problemet? Tacksam för förslag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ändrat några inställningar i IE strax innan detta började eller bytt/uppgraderat antivirusprogram eller brandvägg?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte medvetet. Har automatiska uppdateringar, så jag har provat att ta bort de senaste uppdateringarna, men det har inte hjälpt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Automatiska uppdateringar ska inte ändra några inställningar så installera dem igen så datorn inte har några säkerhetshål.

 

Hur är det inställt i Internet-alternativ på fliken Säkerhet för zonen Internet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter man har installerat Flash från Adobes sida så kommer man ju till en sida där man kan se att Flash är installerad genom att det är något som rör på sig. Fungerade det för dig?

 

Har du installerat några tillägg till IE, t ex för att slippa reklam?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det står att man ska se en film eller nåt, men det gör jag inte. Däremot står det i en liten ruta till höger att det blev installerat korrekt. Såvitt jag kan komma ihåg har jag inte installerat eller ändrat på någonting, det är därför jag tycker att det ör så konstigt att det blivit såhär.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...