Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte ändra egenskaper/taggar på mp3-fil


nothing

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har några mp3-filer jag inte får/kan ändra egenskaper/taggar på.

 

Filerna går att spela upp i tex Winamp (där jag även ser taggen) och jag kan se taggen i tex programet Mp3tag men jag kan inte få in låten i iTunes och jag får heller inte lägga till låtnamnet etc i Utforskaren (egenskaper).

Får ett felmeddelande där det står:

 

Åtgärden har förhindrats...

Fel 0xC00D0026: Det finns ingen tillgänglig felbeskrivning.

 

Har någon en lösning på hur jag får in låten i iTunes (och kan skriva in egenskaper i Utforskaren) är jag tacksam för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar.

Jag har försökt med det som nämns i första länken utan framgång.

Försökte mig även på att "koda om" filen med Tunebite å det konstiga är att i Tunebite, Wineamp etc ser allt ok ut, jag ser alltså taggen.

Kollar jag sedan på samma fil i Utforskaren, i nedre delen av fönstret där all information står är fälten tomma och jag kan inte fylla i dom.

Filen kan jag inte heller dra in/lägga till i iTunes.

 

Filen används inte av något annat program.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar.

Jag har redan testat (se ovan) Mp3tag. Där är allt ok.

Problemet är att jag inte, trots att taggarna ser ok ut i tex Mp3tag, Winamp mfl, kan få in filen i iTunes (den tar inte emot filen) och inte ser några taggar/egenskaper i Utforskaren (kör Vista).

Försöker jag skriva in tex artist, låtnamn, nummer etc i Utforskaren så får jag felmeddelandet:

Åtgärden har förhindrats...

Fel 0xC00D0026: Det finns ingen tillgänglig felbeskrivning.

 

Jag har även kollat att rättigheterna/ägare av filen står på mig (under egenskaper/säkerhet i Windows).

 

Någon som har en aning?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...