Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SNÄLLA hjälp mig, jag blir GALEN.


priceless

Rekommendera Poster

Jag köpte en ny cam igår, för jag misstänkte att min gamla inte funkade. Så skulle jag installera den nya camen, och gjorde allt som man ska göra, dvs avinstallera om det fanns några gamla rutiner och installera med skivan INNAN man kopplar i camen i datorn osv osv osv. Men hur jag än betedde mig och gjorde och kämpade, hela jäkla dagen, så får jag iallafall inte fram någon bild utan det står att jag ska koppla in camen.

 

Så jag trodde det var något fel på den, så lämnade tillbaka den idag och hämtade hem en ny. Sen var jag hos min mor en stund, och provade att installera den där - och det funkade! ( även om jag blev fett less på kvalitén på den )

 

Men när jag kommer hem och installerar fanskapet så funkar det ändå inte!

 

Jag har läst att man ska avinstallera quicktime & Itunes osv så det har jag gjort, hjälps inte.

 

Det är inga problem att installera själva programmet, och datorn känner av när jag stoppar in camen i usben men mer än så är det inte.

 

Och jag vet att det inte är något fel på usben för att jag både haft tangentbord och mobilt bredband ikopplat där, så det borde ju funka med en webcam också?!

 

Snäääälla vad ska jag ta mig till :( Orkar inte sitta och kämpa nå mer nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har din mor också både haft tangentbord och mobilt bredband ikopplat i USB?

Det kan vara så att det finns drivrutins rester som hindrar anslutning av ytterligare

prylar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske kan prova med att formatera om datorn och se vad som händer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...