Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

FORTSÄTTNING ACTIVE CELL


soreby

Rekommendera Poster

Hej!

 

Skrev förut att jag inte lyckades få rätt format i pivottabeller. Nu har jag märkt att om jag först ändrar till datumformat och sedan aktiverar cellen genom att klicka på "f2" i alla de celler det gäller så fungerar det. Nu är dock problemet att jag har 4000 rader i dokumentet och inte "orkar" sitta och klicka på "f2" 4000 gånger. Är det någon som vet hur jag kan aktivera en kolumn oavsett hur många celler, alltså göra motsvarande "f2" i varje cell?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad menar du? har du datum i Excel som Excel inte känt av att det ät datum? Importerade data? Kanske göra om importeringen och se till att det blir korrekt formaterat?

 

Eller kanske det fungerar med detta knep:

ta en tom cell, skriv in värdet ett (1) där.

Kopiera denna cell. Markera dina datum-celler som ej är datum, välj klistra in special, bocka för Multiplicera.

 

Kanske räcker?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, ibland är enklaste lösningarna bäst. Här har jag suttit och försökt med VBA... nu känner jag mig korkad. Det fungerade!!!!! 1000000 strjänor till dig :) Nu slipper jag jobba över ikväll ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev kanske lite för exalterad, så jag glömde att svara. Japp, det gällde att jag har massa data på ett blad som jag gör till en pivot. Men även om jag datumformaterar datat så fattar inte pivon att det är datum, innan jag aktiverat varje cell var för sig..... men det löste sig när jag bara flyttade till en ny kolumn. Borde kommit på det själv, men ibland låser man sig :) Tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...