Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Min signatur (med logo) orsakar spam "märkning"

sanna_t

Recommended Posts

Hejsan!

Jag använder Outlook Express och har en logga i form av en extern html fil som innehåller logotype och adressuppgifter (kolla i signturinställningarna i Outlook Express så förstår ni hur jag menar). Den blir snygg hos alla (vad jag vet), men mitt problem är att mail från mig ofta spam-markeras och jag tror jag har med signaturen att göra. Vet nån något bättre sätt att lyfta in en logga? Tips, råd?

Tacksam för svar!

MVH,

Sanna

[inlägget ändrat 2009-03-27 10:54:56 av sanna_t]

Min enkla gissning är att bilden i brevet inte ligger i brevet utan på en server någonstans. Sedan när mottagaren öppnar brevet laddas denna bild ned därifrån.

Korrekt antaget?

Lösningen kan då vara att istället lägga in bilden i brevet, att inte ha den på en server.

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

Tack Monchi! Du har helt rätt i att filen plockas någonstans ifrån, i det här fallet tar jag den från min webbserver via HTML filen som styr signaturen. Däremot förstår jag inte riktigt hur jag skulle kunna "lägga in bilden i brevet", det finns liksom inget sånt när man är under signaturinställningarna i Outlook Express (6). Tack för din hjälp!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...