Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränna flera 700mb filmer på 1 dvd skiva!


Emperor_

Rekommendera Poster

Hejsan, jag undrar hur jag ska gå till väga om jag vill ha flera 700mb's filmer, på 1 dvd, och att den dvd ska kunna läsa upp alla filmer på en dvd spelare...typ en meny av dom filmerna jag har brännt in, och välja en av dom så spelar dvd spelaren upp just den filmen

 

PS: Jag menar inte dvd spelare på dator, utan en till TV

 

Jag minns att jag gjorde en sån skiva förr, rymdes 5st filmer eller så, fick fram en meny, valde den filmen jag ville se med dvd dosan, och den startade

 

Några ideer eller svar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Hej!

 

Borde väl inte vara alltför komplicerat bara du har ett brännarprogram som klarar av att importera dina filmer och kan skapa en inledande meny på DVD:n. Varför inte försöka med Nero? Finns en gratis trial att ladda ner från Neros hemsida.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nero Vision grejar det här om filmerna har ett format som Nero kan läsa, då får du en knapp för varje film på menyn och skivan får DVD Video standard som kan spelas upp i TV anslutna spelare.

 

Trial (provversionen) som Brandklipparen nämner fungerar gratis 15 dagar.

 

[inlägget ändrat 2009-03-24 07:23:50 av Åke.L]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Om dina 700 MBs filmer är DIVX eller XVID, och din DVD spelare kan spela upp dessa slags filmer,så är de bara att bränna som data dvd i exempelvis Nero Express. Då bör upp till sex filmer rymmas på en DVD skiva.

 

Det visas i så fall en mycket enkel meny på DVD spelaren.

 

LARSAS

 

[inlägget ändrat 2009-03-25 17:32:07 av LARSAS]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...