Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

3 USB MODEM PRO 7.2 OCH MICROSOFT 6TO4 ADAPTER


StefanKurtJohansson

Rekommendera Poster

StefanKurtJohansson

Jag vill varmt rekommendera att konfigurera modemet optimalt för att undvika att att få någon drivrutin som slutar att fungera till modemet med felmeddelande (kod 31) som följd. Nedan visas ett skärmklipp från en inte så angenäm IP-adress, men tolkas av Norton 360 Version 3 på på detta sätt.

Jag har haft problem med denna adapter(drivrutin) lång tid men nu har jag löst problemet.

Drivrutinen existerar inte längre och behövs inte om man konfigurerar modemet rätt och inte bara installerar det och "kör".

Rekommendationen är att ställa in en fast DNS-server som modemet kopplar upp sig till i det här fallet TRE.SE DNS-server med just den IP-adressen med variabel klient IP, man kan iof ställa in fast klient IP-adress men det skulle inte jag rekommendera.

Det är en hel del pysslande med det funkar bra !!

:):thumbsup:

 

HEJ ! ;-)

 

[bild bifogad 2009-03-22 23:36:11 av Steven101]

1131154_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt bilden så säger Norton säger att det börjar skydda en anslutning till ett nytt nätverk. Vad är problemet med det?

Om du inte tycker om IP-adressen för att den är i IPv6-format så stäng av IPv6 (Vista) resp. ta bort IPv6 (XP) i konfigureringen av nätverksanslutningen. Det finns ingen operatör i Sverige som använder IPv6 än så det är onödigt att ha det igång.

 

IP-adressen i bilden blir 95.209.53.244 i IPv4-format vilket är en IP-adress som hör till Hi3G. Troligen den IP-adress som din dator har tilldelats.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

StefanKurtJohansson
Enligt bilden så säger Norton säger att det börjar skydda en anslutning till ett nytt nätverk. Vad är problemet med det?

Om du inte tycker om IP-adressen för att den är i IPv6-format så stäng av IPv6 (Vista) resp. ta bort IPv6 (XP) i konfigureringen av nätverksanslutningen. Det finns ingen operatör i Sverige som använder IPv6 än så det är onödigt att ha det igång.

 

IP-adressen i bilden blir 95.209.53.244 i IPv4-format vilket är en IP-adress som hör till Hi3G. Troligen den IP-adress som din dator har tilldelats.

 

Man lär så länge man lever, Ipv6 hade jag inställt och det kryssade jag av då jag fixade modemet för det är framtida projekt.

 

http://ipv6.iis.se/

 

Jag visste också att Ipv6 fanns osv. men inte att Ip- adressen skulle se ut så.

Jag hade det förkryssad för att jag trodde att det skulle bli bättre av någon anledning. ¨_¨

 

Men poäng blir det !

 

HEJ ! ;-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...