Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ignorera MSN


Spellbinder

Rekommendera Poster

Spellbinder

Hej igen, rack för senast Cecilia. Har ett irreterande och i viss mån löjligt problem med MSN eller Windows Live Messenger som den heter nu (WLM). Jag har sökt nätet och Microsoft support sidor och läst om MSN men finner inte nån hjälp. Här på IDG är ni ju både raska och duktiga och kanske åtminstånde kan leda mig på rätt väg till Bill Gates eller nån på MS som kan hjälpa till.

 

Jag har valt att MSN inte ska starta upp med Windows, har väl uppdaterat den när det behövs så kanske det har ändrats, iaf så varje gång jag startar MSN ville den skriva till registret, jag är ju bombsäker på att den vill ändra uppstarten så jag tillåter den aldrig, detta är ganska enerverande och borde vara lätt fixat. Om Microsoft bara talar om var jag ska ändra så slipper det här. Eller om till och med ni här på IDG vet!? Bara inte säg att det inte går för MSN är gjord åt kunder och om kunden vill starta MSN när han/hon känner för det ska kunden åckså kunna göra det. Det är min dator och jag väljer vilka program som körs på den. Detta gäller även virus och annat otyg som startar när dom vill.

 

Ett annat irreterande problem jag har är vän/grupp katalogerna. Jag har flera gånger tagit bort Favoriter för alla mina vänner är lika mycket värda allihopa så jag har inga favoriter och den är ivägen och ska bort. Men hur?

 

Antingen får Microsoft hjälpa mig med det här eller så får jag väl avinstallera deras IM och använda mina andra istället.

 

[inlägget ändrat 2009-03-20 13:48:29 av Spellbinder]

 

Uppdatering: Uppstart med Windows hade ändrats i MSN, så nu är det bara hur jag får bort "Favoriter"

[inlägget ändrat 2009-03-20 13:50:42 av Spellbinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Jag har valt att MSN inte ska starta upp med Windows, har väl uppdaterat den när det behövs så kanske det har ändrats

 

Om det är senaste MSN du har uppdaterat till, så är det allmänt känt härinne att folk fått problem efter installationen. Håll dig till den tidigare versionen så länge du kan.

 

Annars finns t ex Miranda. :)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...