Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Eforum i IE8

Pontus Jeppsson

Rekommendera Poster

Pontus Jeppsson

Nu har Internet Explorer 8 släppts skarpt. Och det brukar alltid dyka upp kompatibilitetsproblem när det släpps en ny webbläsare.

Jag håller på och testar Eforum i IE8, och har hittills inte hittat några värre problem än små designdetaljer som ser lite annorlunda ut. Men jag vill be er som använder IE8 att rapportera eventuella fel och konstigheter ni upptäcker!

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte passa på och ta tillfälle i akt att komma med två relaterade kommentarer.

Dels, IE8 har funnits ute i betaversion sedan tidigt förra somaren. Just för att webutvecklare ska kunna titta igenom sina siter och hitta och korrigera fel. Så om du började nu så är du "lite sent ute" som vi säger i branchen.

Dels så tycker jag att eforum borde passa på och skriva om hela html-koden. Snabbare kod, effektivare kod. Mer standards compliant kod som man säger i utlandet. På så vid får man chans att utnyttja spännande features i ie8. Typ Web Slices etc.

Jag kan även påpeka att jag kört ie8 i flera månader och det enda jag märkt är att jag av någon anledning blir utloggad oftare än med FF. Trots att jag kryssar i kom ihåg mig kryssruta.

Länk till inlägg
Pontus Jeppsson
Dels, IE8 har funnits ute i betaversion sedan tidigt förra somaren. Just för att webutvecklare ska kunna titta igenom sina siter och hitta och korrigera fel. Så om du började nu så är du "lite sent ute" som vi säger i branchen.

Vi har testat sajterna med betan också, och många av de fel vi upptäckte då var lösta när skarpa versionen släpptes. Men det är nu när skarpa versionen är här som väldigt många uppgraderar. Och då vill jag som sagt uppmana alla att rapportera alla buggar de hittar.

Dels så tycker jag att eforum borde passa på och skriva om hela html-koden. Snabbare kod, effektivare kod. Mer standards compliant kod som man säger i utlandet. På så vid får man chans att utnyttja spännande features i ie8. Typ Web Slices etc.

Vi är på gång med en fullständig redesign av sajten, som kommer att innebära ett enormt lyft - på flera plan. Sajten kommer bli lättare att använda och navigera i, och koden blir helt ny.

Jag kan även påpeka att jag kört ie8 i flera månader och det enda jag märkt är att jag av någon anledning blir utloggad oftare än med FF. Trots att jag kryssar i kom ihåg mig kryssruta.

Tack för infon!

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...