Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bildupplösningen/storleken fel, nu kan jag inte se något på skrämen


beep

Rekommendera Poster

Nu har jag klantat till det!

Jag hade just omformaterat min dator och skulle ändra bildupplösningen/storleken när jag råkade på något sätt starta om datorn och nu visar det bara en svart ruta med en liten "analog ruta" i mitten

 

Finns det något jag kan göra? Jag är relativt nyinflyttad i Stockholm så jag kan inte heller bara åka till en kompis med skärm och ändra inställningarna på så vis

och det jobbigaste av allt är att jag hade min hemtenta på Dhårddisken sparad där och den skall in på söndag!

 

oerhört tacksam för snabba tips!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer det något på skärmen just efter datoruppstarten?

I så fall pröva med att starta Windows i felsäkert läge.

 

Kolla att kablar sitter i och om det finns flera anslutningar för bildskärmen så pröva med någon annan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att du ansluter datorn till skärmen med DVI och har råkat komma åt analog/digital-omkopplaren på skärmen?

 

/Cluster

----------------------------------------------

Any fool can use a computer. Many do.

-----[ http://eforum.kicks-ass.net ]------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Letar reda på en knapp som heter Source eller liknande, alternativt läser i manualen.

 

/Cluster

----------------------------------------------

Any fool can use a computer. Many do.

-----[ http://eforum.kicks-ass.net ]------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har inte fifflat med några knappar på skärmen (testade source knappen ändå) men det hände inget av intresse.

Jag gick alltså in i kontrollpanelen när jag gjorde mitt misstag att ändra upplösning och starta om datorn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick alltså in i kontrollpanelen när jag gjorde mitt misstag att ändra upplösning och starta om datorn
Det borde ju inte påverka visningen av BIOS-bilden. Eller ser du BIOS-bilden?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag tror det, är inte, som ni förstått, så bra på datorer.

 

Det första man ser när man sätter på datorn är ju när man kan välja att trycka på f2, osv men när man trycker tex f2 så går det inte. Då kommer man till en blå ruta med xp-färgerna där det står "restarting the setup....." sen kommer själva windows-xp bilden, och man tror att man skall få logga in men då kommer analogrutan som jag citerade så vackert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det första man ser när man sätter på datorn är ju när man kan välja att trycka på f2, osv men när man trycker tex f2 så går det inte.
Har du något annat tangentbord att pröva med? Helst med en annan sorts anslutning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag är alltså dagen D? Har du prövat igen att starta i Felsäkert läge (tryck F8 vid uppstart för att få fram valmenyn)? Eller starta i "vga-kompatibelt läge" eller nåt bara så du får bild och kan få rätt på tentan..!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...