Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bara mono-ljud


Pegee

Rekommendera Poster

Hej alla

 

Har precis fått igång min nya dator med Vista förinstallerat. Det mesta fungerar, men jag får bara monoljud ur datorn.

 

Ljudkortet är ett "Realtek High Definition Audio". Jag kör vanlig stereo som utsignal. Jag använder alltså inte de digitala varianterna. Kör jag de ljudinställningsprogram som finns på datorn så blippar det i höger och vänster högtalare som det skall, men uppspelningen är lik förbaskat bara i mono. Jag har installerat alla codecs jag kan komma på, och jag har både ljud och bild i alla varianter jag testat hittills.

 

Vad kan jag ha glömt? Några goda ideer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör jag de ljudinställningsprogram som finns på datorn så blippar det i höger och vänster högtalare som det skall, men uppspelningen är lik förbaskat bara i mono.

 

Eftersom ljudet funkar här så gissar jag att du inte har gjort rätt inställningar i programmet som du använder när du när du spelar upp ljud.

 

Mvh Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar Thomas.

Eter lite knappande hit och dit verkar det som om det är rätt svar på fel fråga!

 

Jag har konstaterat att om jag tittar/lyssnar på musikvideos direkt från YouTube så är den i stereo. Om jag tankar hem samma YouTube-fil m.h.a SaveTube eller något annat liknande program så blir den sparade filen (i .flv-format) i mono.

 

Är det så att flashfilmer inte stödjer stereo, eller är det någon begränsning som visar sig när man tankar hem en YouTube-fil?

 

Kan man ta hem YouTube filmer i annat format än flash?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det så att flashfilmer inte stödjer stereo, eller är det någon begränsning som visar sig när man tankar hem en YouTube-fil?

 

Kan man ta hem YouTube filmer i annat format än flash?

 

Jag kan inget om Flash och YouTube är jag sällan på.

Hoppas någon annan har lösningen på dina problem.

 

Mvh Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...