Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gratis program för att bränna DVD skivor


Macky

Rekommendera Poster

Finns det ett bra gratis program för att bränna DVD. jag har provat deepbränner funker inte riktig.

Tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det står att man kan även bränna DVD med CDburner men i programmet finns ingen alternativ för DVD.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Macky skrev:

Finns det ett bra gratis program för att bränna DVD. jag har provat deepbränner funker inte riktig.

 

Menar du DeepBurner så fungerade det perfekt att bränna en DVD för min del. Brände ned en film och tittade på i helgen. Vad var det som inte fungerade?

 

CDBurnerXP är väl OK, men kan vara lite buggigt emellanåt. Kan t ex radera en skiva, för att stunden senare visa sig att den inte är raderad. Allt finns kvar.

 

Vet inte hur många skivor som jag fått förstörda av CDBurnerXP.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan du som brände en film i helgen en fråga. Jag konverterar mina avi och xDiv filmer till DVD då skapas ett antal extra filer som .IFO och BUP

ska man läga till de med i skivan eller ej. vad är det för filer?

 

Jag har testat XP Burner och Burnaware både funkade bra. angågende Deepburner måste jag säga att den kanske är lite komplicerad att använda.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Jag konverterar mina avi och xDiv filmer till DVD då skapas ett antal extra filer som .IFO och BUP ska man läga till de med i skivan eller ej. vad är det för filer?

 

Nu tankade jag en färdig konverterad film, och då brände jag endast ISO-filen. Den gick att spela upp i datorn utan problem. Kommer inte ihåg vilka andra två filer som fanns med nu.

 

Vad dina andra filer är hittade jag här:

 

http://www.fileinfo.com/extension/ifo

 

http://www.fileinfo.com/extension/bup

 

...angågende Deepburner måste jag säga att den kanske är lite komplicerad att använda.

 

Jo, det håller jag med om. Tar ett tag att lära sig programmet.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Du konverterade till en DVD-video i en VIDEO_TS mapp en sådan innehåller IFO BUP och VOB filer.

 

Alla skall med på skivan Men en sådan DVD i en hårddiskmapp skall för fullgod funktion ej brännas som data DVD .BL.a Nero har ett speciellt programavsnitt för bränning av VIDEO_TS i hårddiskmapp till skiva. Om de föreslagna programmen har det vet jag inte.

 

När man konverterar kan man i många program få ut resultatet som en imagefil eller direkt på skiva.Har man tagit ut den som en imagefil så kan man bränna den i flera gratisprogram exempelvis imgburn och troligen också i de i länken föreslagna programmen.

 

I gratisprogrammet DVDFlick kan man konvertera till en MPEG film en sådan kan kopieras som en Datadvd.En mpeg film kan också spelas upp på de flesta videoapparater.

 

 

 

LARSAS

 

[inlägget ändrat 2009-03-17 18:21:24 av LARSAS]

[inlägget ändrat 2009-03-17 19:09:07 av LARSAS]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Lars

Du har kommit till rätt punkt DVD Flick det programmet jag använder till att konvertera mina filer och jag trode att MPEG=DVD.

i så fal finns det gratis konverterare att konvertera direkt till DVD eller ISO??

Tack Stefan att du kollade upp mina fil typer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag blev lite misstänksam av din kommentar om jag hade gett dig rätt svar,så jag laddade ner senaste DVDFlick till en snabbare dator än jag tidigare använt.

 

Nu kom filmen ut i en VIDEO_TS mapp på hårddisken.Vet ej om det beror på att programmet förbättrats eller om gamla datorn stoppade innan MPEG filmen blev en "VIDEO_TS" Mystiskt?

 

I vilket fall kan man under Projekt settings ---Burning välja hårddiskmapp eller bocka för Create ISO image alternativt Burn to disc.

 

LARSAS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade DVD filck och konverterade en film valde ISO. jag fick en ISO fil och en Audoi_ST och Video_ST med DVD filer IFO filer och BUP filer.

jag aldrig brände en ISO fil jag ska testa .

Jag tror du gav mig rätt svar jag läste lite om MPEG filer och jag förstod att det är lika med DVD ?? om jag förstod rätt??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...