Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Minst en tjänst eller drivrutin...


Cardis

Rekommendera Poster

Jag är en användare av Windows 2003 som är lite modifierad till en vanlig dator. Datorn har fungerat kanon tills jag bytte moderkort, eller ja. Snarare strax efter, fick igång drivrutiner som behövdes utan för ljudet.

 

Tog mig då till Asrocks hemsida för att komplettera och få hem passande drivrutiner. Efter detta har allt rasat.

 

Minst en tjänst eller drivrutin avbröts vid systemstarten. Mer information finns i loggboken. Typ...

 

Tjänsten som strulade var MSDTC vilket är löst nu efter några Windows-update. Men nu är det tjänsten Server som inte vill starta riktigt, så från och med att windows är igång så tar det ca 20 min innan datorn begär timout på tjänsten och datorn kan fungera som vanligt igen.

 

Dock så är tjänsten startad efter detta. Vad beror detta felet på? Och hur kan man lösa detta?

 

Bör tillägga att jag har testat att inaktivera ljudkortet för och se om detta hjälpte men nej...

 

Är otroligt tacksam för svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bytte du moderkort utan att installera om Windows? Om ja, och det inte var till ett exakt likadant som det förra så förordar jag en ominstallation av datorn. Detta beror på att det är så svårt att få Windows att byta ut alla drivrutiner till moderkortet efter bytet. Något ligger ofta kvar och skapar problem.

 

Om du har tillräckligt mycket disk så kan du göra en backup av hela din systempartition inkl. system state. Efter ominstallation läser du tillbaka backupen så har du kvar allt. För att det ska ske så smärtfritt som möjligt så bör den ominstallerade datorn ha samma namn som den gamla.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...