Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Göra thecno


lillad

Rekommendera Poster

Hej!

jag har ett program som heter FL studio 8. Och jag vill gärna lära mig att göra thecno eller thecno remix. FL studo kanske inte är det bästa programmet enligt dig, skriv gärna vilket som är bäst för remixer då =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skapa Techno:

YouTube är ett bra ställe att hitta Tutorials och guider att skapa Techno (Trance, Hardstyle, Hardcore other things)

Där kan du också få veta bra VST (Synth och bass inlägg till FL studios) och hur du lägger in dom.

 

Remixa Music: Då ska du mest leta efter ett DJ Program som gör så att du kan scratcha och annat.. VST: Z3ta+ Är ett bra synth program som du kan skapa Techno med..

 

Lycka Till!

 

Skickar in ett inlägg sen kanske ifall jag hittar något åt dig.. eller om du berättar lite mer =p

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har kollat på massor av tutorials på u-tube men det går ju inte få lika dant ljud även fast man gör exakt som dem på filmen gör.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...

Du kanske använder fel program. Skaffa massive av native instruments och Magic Music Maker 2013. Installera Magix först och sen installerar du Massive. Lägg till massive som ett VST plugin och sen kan du bara börja skapa dina ljud. Jag ser Magix Music Maker 2013 som ett alternativ till Logic Pro. Jag vet inte hur mycket massive kostar men det kostar en del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

FL studio är det bra program att börja med. Om du har lärt dig FL så finns det ingen anledning att byta än. Det är många artister som använder programmet inom många olika genrer.

 

Det är inte programmet som gör att det låter bra, du måste lära dig du använder dynamiska effekter på bästa sätt

lära dig hur de fungerar och varför dom gör som dom gör och hur det låter.

Dvs använda en EQ , kompressor, limiters. Ja vet att det är ett tråkigt svar men det finns inga genvägar till att få det att låta bra :) En synth gör inga underverk ensamt med tillsammans med effekter och kompression kan det låta fantastiskt och fläskigt.

 

För att göra en remix, behövs inget dj-program. För att göra en remix behöver du framför allt en redan befintlig låts beståndsdelar

det kan vara , trummor, bas, eller kanske melodin från nån låt. Du drar in dessa ljudfiler i ditt musikprogram och lägger till en egen personlig touch.

Även om man kan använda div djprogram att lägga in lite loopar.

 

Det är bara att experimentera och roligt. Man lär sig inte musikproduktion över en natt.

 

// F

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu såg ja också att tråden var från 2009...

 

Så förhoppningsvis har trådskaparen snappat upp en del tips och trix längs vägen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Nej, FL Studio ska man inte börja med. Använd Magix Music Maker 2013 Premium och installera alla loopar och samples som medföljer, då har du lite trummor, bas, piano, vocals och annat att börja med. Sen kan du exportera din låt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...