Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bildkommentarer i Vista


stha

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har skrivit in text på mina bilder i XP under bildens ekenskaper/information/kommentarer. När jag för muspekaren över bilden får jag då upp kommentaren. Nu har jag flyttat över bilöder i Vista och då fungerar det inte längre. Jag kan fortfarande se informationen om jag öppner egenskapsrutan, men måste klicka i kommentarsrutan om texten är lång för att se hala texten.

Jag önskar få automatisk visning även i Vista liknande den jag har haft i XP. Finns det någon inställning jag behöver ändra?

/stha

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har testat alla varianter som finns under Visa menyn men jag får inte fram informationen i alla fall.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minns inte hur det såg ut i XP men i Vista så ser du i statusfältet mycket info om (bild)filer när du markerar dem (det räcker alltså i det fallet inte att hoovra över dem). Se t.ex bif. bild

 

/Cluster

----------------------------------------------

Any fool can use a computer. Many do.

-----[ http://eforum.kicks-ass.net ]------

 

[bild bifogad 2009-03-16 22:09:01 av Cluster]

1129649_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, om jag får det att fungera enligt bilden kan det vara ok. Då har jag någon inställning som inte stämmer. Tar jag upp exempelbilderna ser jag exakt samma info. I min bildmapp saknar jag fälten Titel, Författare och Kommentarer. Jag hittar inte var jag kan välja vilka fält som skall visas i min bildmapp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...