Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Anmälning


Grains

Rekommendera Poster

Hej. Har en "kompis" jag inte riktigt kan komma överens med. Igår gick han in och skickade att spam mail till en som jag inte känner speciellt bra från min mail. Har inte kunnat sova på hela natten och måste idag gå fram till personen som fick mailet och be om ursäkt.

Nu undrar jag om man kan anmäla detta till någon lägre instans än polisen för han jag inte kommer överens med är för korkad för att det skall gå att prata med han...

 

//Templar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Nu undrar jag om man kan anmäla detta till någon lägre instans än polisen för han jag inte kommer överens med är för korkad för att det skall gå att prata med han...

Tja, ni har väl X-Team i Götet ;)

 

Om du inte kommer överrens med honom, varför ta hem honom? Porta honom på livstid genast om han visar dig så låg respekt!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver väl inte be om ursäkt för något som någon annan har gjort, däremot så är det ju bra att förklara att det inte var du som stod bakom mejlet. Det är ju inget problem att skicka mejl med falsk avsändare, man kan nog räkna med att alla spam man får har falska avsändare, t ex så får jag då och då spam med mig själv som avsändaradress.

 

Om man anser att personen har begått ett lagbrott så är det polisen som är den instans man vänder sig till.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...