Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

3-6 sekunders blackscreen!


wilen13

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har haft detta problem ett bra tag och jag blir värkligen skit sur om det blir så hela tiden..

 

Oftats när jag spelar t.ex. CS så när jag tar siktet mot mörka ställen eller går där det är hyffsat mörkt så blir hela datorskärmen svart, som om den stängs av i ca 3-6 sekunder eller oftast direkt om jag kollar åt ett annat håll, där det är ljusare.

Detta problem händer även om t.ex. Hemsidor på internet är lite mörka eller svarta.

 

Funderar på om det är grafikkortet det är fel på men vill vara säker!

 

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en plattskärm? Kanske "dynamisk kontrast" då är aktiverat och håller på och beter sig skumt..? (dynamisk kontrast passar enligt mitt tycke endast filmer och spel, men i övrigt så stäng av)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är en plattskärm, lite ganska så gammal tror jag(det va farsan som fick den från jobbet) men Dynamisk kontrast vet jag inte om jag har på, men eftersom jag oftast spelar på datorn så vet jag inte riktigt, men jag ska prova stänga av den.

Vart hittar jag DEN inställningen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OM funktionen finns så hittas den via skärmens egna knappar, så kika efter i de menyerna och pröva eventuella andra lägen (om där finns "standard, dynamisk, film, text" eller dylika inställningar).

 

P.S. Dynamisk kontrast ger väldigt olika resultat beroende på skärm – vissa får "utkletad" och helt förstörd bild medan andra faktiskt kan få klara kvalitetsförbättringar.

 

[inlägget ändrat 2009-03-11 15:41:26 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej.

 

Tack så jätte mycket!

Kommer prova om någon timme:) det är bara att hoppas om problemet löser sig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh vafan, kan inte hitta något om dynamiskt kontrast på datorn med problemet, men där emot den andra datorn jag har så finns det:S

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...kan inte hitta något om dynamiskt kontrast på datorn med problemet,

Men blir det åtminstone nån skillnad till det bättre av att öka/sänka skärmens brightness och contrast – och/eller testa laborera med motsvarande inställningar under grafikkortets menyer?

 

Dessa vägar att gå kan förstås vara helt fel... det är svårt för mig att skapa nån riktig bild över felet utan jag trevar mig fram.

 

En annan trevare är: testa ändra skärmens (eller i grafikkortets menyer) färgtemperatur till 6500K – lägre värde ger en rödaktig bild medan högre resulterar i blåaktig ton.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brightness och Contrast har jag provat flera gånger, via datorskärmens meny, har ändrat temperatur på skärmen men har inte provat om det blir Blackscreen, men skulle kunna gissa på att det inte fungerar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...