Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Surroundanläggning'


Skreak

Rekommendera Poster

Tjena!

Jag är ute efter lite tips och sånt angående 5.1 högtalare.

Jag är 17 år och bor hemma(max ett år till) och jag är ute efter att skaffa mig ett surroundsystem till tvn och vill även kunna koppla datorn till det.

Jag undrar då vad jag ska kolla efter och vad ni tycker är en okej styrka på högtalarna. Jag är inte så där super kräsen så jag inte klarar av lite dåliga högtalare. Jag har ett par högtalare nu som det är 2*40 watt på men dom är väldigt väldigt gamla och knastrar därför i ledningarna, vissa inställningar funkar inte på förstärkaren och så så därför tänkte jag byta ut dom mot något bättre.

Jag är inte bra på det här med att koppla ihop ett eget eller så heller så ni får gärna beskriva vad ni tänker.

Jag vill heller inte lägga ut för mycket pengar, absolut inte över 2000 kr och kan mycket väl tänka mig att köpa begagnade grejer bara dom funkar till 100%.

Jag är jättetacksam för hjälp om det här!

MVH Julia

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte Watt du ska titta på, det säger i princip ingenting. Det allra bästa är att hitta omdömen från andra eller att provlyssna själv. I den här lägre prisklassen skulle jag nog gå mer på märket, typ Samsung, Philips, Panasonic, JVC. Lite större välkända märken. Sen tycker jag inte minst att du ska köpa en som du tycker är snygg!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde en ny sökning med sortering efter antal omdömen. Att en produkt har fått mycket omdömen KAN vara en bra indikation på att det är en populär produkt. (Givet att omdömena är bra säklart!)

 

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?b=s35569951&o=produkt_betyg_antal

 

Här ser man ju att Sony DAV-DZ260 märker ut sig bland dom andra, kanske något att kolla närmare på!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag måste ju säga att den där dav-dz260 verkar helt okej, den är ju snygg också ;)

Någon annan som har kommentarer om den?

Den ligger helt klart på toplistan :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...