Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behöver hjälp! Är mitt agg eller något annat trasigt?


Rave_T

Rekommendera Poster

Mina problem med in dator började i torsdags. Bootade upp datorn som vanligt och skulle starta ett spel, så fort spelet drog igång tvärdog datorn, dvs ingen blåskärm,inget felmeddelande utan den bara dog.

 

Efter några sekunder bootade den upp igen och Windows startade...

Provade igen att starta ett spel (något annat spel denna gång) men med samma resultat.

 

Stängde sedan av datorn för dagen. På fredagsmorgon provade jag igen, och nu gick det att starta spelen och spela.

 

Datorn fick stå på och på eftermiddagen när jag skulle spela igen så återkom problemet, den tvärdog och hamnade dessutom i någon boot-loop, dvs datorn stendör sen går den igång fläktar och dyligt, startar för att sedan dö innan ens bios laddas. Fimpade datorn på brytaren och startade upp igen. Då kom jag in i Windows igen....

 

Igår provade jag starta datorn igen men nu kommer den inte ens fram till biosladdning. Den drar igång, fläktar och rubbet men sen dör den och så håller den på....

 

Det jag dock upptäckte igår är ett tjutande ljud från mitt agg. Så fort strömmkabeln är inkopplad och brytaren är påslagen så tjutern den högt. När jag sen stänger av brytaren så hörs det hur det tjutande ljudet liksom varvar ner för att sen ticka till lite på slutet. Så har det inte låtít innan...

 

JAg ska nämna också att jag övervakar temp på cpu. grafikkort, nordbrygga etc. på min dator via Samurize. Cpu:n har legat på runt 25-28 grader idle och grafikkortet på c:a 48-50 idle och 62 vid full belastning...

 

Så jag tror inte det har med temperaturen att göra, alla fläktar cpu,gpu,chassi drar igång då jag startar upp datorn så de är inte trasiga...

 

Kan det vara mina minnen? Borde inte bios dra igång i alla fall?

eller är det mitt nätagg som gett sig? Grafikkortet kanske?

 

Jag är inte så bevandrad inom detta men det som talar för att det skulle vara nätagget är väl ändå det tjutande konstiga ljudet, men kan ett agg vara sönder men ändå leverera så mycket ström att datorn drar igång för att sen dö?

 

SKa jag chansa på att köpa nytt agg? HAr ingen möjlighet att låna något annat och test.....

 

Tack på förhand!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...