Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kraftigare cpu?


.M

Rekommendera Poster

Jag har nyligen uppgraderat media-pc med hd-dvd/blu-rayspelare för en lite hi-deffigare upplevelse.

 

Dock hackar uppspelningen då och då. Och enligt Cyberlink blu-ray upgrade advisor så beror detta på att mitt grafikkort inte har inbyggd mpeg4 dekodare. Så CPU får räkna på detta istället.

 

Så jag funderar på att sätta in en kraftigare cpu. Och en Core 2 Quad verkar intressant. Men det är kanske lite overkill för en media-pc. Så någon som har en vänlig rekomendation på en Intel 775 cpu till bra pris som kan öka prestanda tillräckligt för att se blu-rayfilm?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mpeg4 har såväl Ati- som Nvidiakort klarat i några år redan... dock var det från början inte aktiverat i drivrutinerna för nån av dem – fråga mig inte varför. Så beroende på vad du nu har för kort så kanske det enda som behövs är en drivrutinsuppdatering?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grafikkortet är tillverkat av Intel med intelchip. Det har ingasomhelst problem att knuffa pixlar i en full hd-upplösning. Men när det ska börja räkna på krypteringsnycklar och liknande då orkar det inte längre.

 

Och ja, jag har ett GeForce… nånting liggandes någonstans. Dock fungerar inte det i mediadatorn då dess psu är på fantastistka 250 watt. Och kortet kräver minst 350.

 

.M

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...