Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Media Center (går ej att starta SymAppIn)


CableGuy_SWE

Rekommendera Poster

CableGuy_SWE

Hej!

 

Skulle visa min far hur han kan använda Windows Media Player i hans ganska nya bärbara HP-dator.

 

Direkt vid uppstart första gången valde vi enkel konfiguration av Media Center och direkt efter det så kom det en skylt "OGILTLIGT PROGRAM" och texten "Det går inte att starta SymAppIn". Man får alternativet att inaktivera detta program. Det gjorde vi dock ej, eftersom jag först vill veta vad det är.

 

Hittar dock inte mycket om varför detta problem uppståt!

Vi var dock inte uppkopplade till Internet vid det tillfället.

 

Varje gång vi startar Media Center så får vi detta meddelande, varvid vi kan inaktivera detta program för att slippa se denna skylt i framtiden.

 

Har någon koll på vad SymAppIn är för något?

 

mvh

Peder

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det går inte att starta SymAppIn"

Är SymAppIn rätt stavat? För det verkar inte kunna hittas med Google.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CableGuy_SWE

Jag tog en bild med kameran, så jag bifogar den så alla kan se själva meddelandet.

 

få se om jag lyckas bifoga den...

 

 

 

[bild bifogad 2009-03-07 20:22:24 av CableGuy_SWE]

1127727_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norton Forum Assist Team

 

Hej cableguy,

 

Jag heter Peter och jag jobbar för den externa Symantec forum-supporten.Å Symantecs vägnar ber vi om ursäkt för dina problem. Vi har skickat vidare ditt problem till Symantec och fick följande lösning:

 

"SymAddln är en Symantec-komponent. Det kan vara så att det är något fel på den. I sådana fall bör du avinstallera den med Nortons borttagningsverktyg och därefter installera om Norton innan du använder programmet.

 

Om du kör Norton 360 bör du först köra verktyget Budump.exe, som sparar din kontoinformation. Det är viktigt om du använder säkerhetskopiering på Internet. Du kan ladda ner verktyget från: ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/n360/buDump.exe

 

Dubbelklicka på ikonen när programmet har laddats ner (det tar inte lång tid att köra). Avinstallera därefter Norton med borttagningsverktyget NRT enligt anvisningarna nedan:

 

1. Ladda ner verktyget från http://www.symantec.com/nrt

2. Dubbelklicka på ikonen för NRT.

3. Följ anvisningarna på skärmen. Det kan hända att datorn startar om en gång.

 

Installera om Norton genom att ladda ner testversionen från www.symantec.com/trial-se, och aktivera programmet med hjälp av produktnyckeln (om det inte aktiveras automatiskt)."

 

Var snäll och prova om det hjälper dig med ditt problem. Det vore jättefint om du kunde ge oss lite feedback efteråt.

 

Med vänliga hälsningar, Peter

Norton Forum Assist Team

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...