Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Poker

DELL-datorer, knepiga "tillval"

Rekommendera Poster

Poker

Hur är det nu?

Har DELL fortfarande "piggen" på fel sida på bl.a. minnet om man skall uppgradera eller kör DELL standard på sina delar?

Det gäller HDD, SSD etc...

Det vore ju rätt trist att köpa en DELL för ca: 20 000 kr att för att uppgradera att t.ex. ett 1Gb minne hos DELL kostar 1000 kr och inte 450 kr på "datorbutikshallen.se"

Övrigt värt att veta är välkommet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
KaptenZoom

Hej! Själv så uppgraderade jag min Bärbara xps m1210 med nytt standard-RAM helt utan problem. Det var löjligt enkelt att öppna datorn och sätta i minnena. I instruktionsboken stod det t.om hur man skulle gå till väga. :thumbsup:.

Vad jag har läst på deras forum så kör de med standardkomponenter åtminstone på RAM, men jag kan inte tänka mig att de skulle köra med custom-komponenter i sina burkar. Men du kan ju kolla på deras forum vad som gäller för datorn du ska kolla på.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Poker

Okey, så långt är det bra.

Att byta minnet skall inte vara svårt, det var mer om det var DELL-minnen men nu vet jag bättre.

Skall kika runt på deras sida.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jenny R

Uppgraderade min många år gamla Inspiron 6000 häromveckan. Köpte 2 GB Kingston på webhallen, maxade för vad min modell klarade av (kollade först på www.crucial.com) och sen bytte jag. Inga problem, datorn tuffar o går.

Dock - jag kollade även på Dells hemsida och faktum är att de sålde samma kapacitet för inte så många kronor mer (Jag betalade 300, de ville ha 380 för samma Gb, dock något långsammare, inkl frakt), så det kan ju vara ett alternativ för de som känner att man vill handla från leverantören.

Edit: lade till vilket märke på minnet

[inlägget ändrat 2009-03-06 17:17:14 av Jenny R]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Poker
Uppgraderade min många år gamla Inspiron 6000 häromveckan

aha, där ser man, jag som hade hört av en datorfirma att inte köpa dell av den anledningen att minnen, HDD inte var kompatibla med andra komponenter.

Men varför skall man köpa en DELL överhuvudtaget?

jag funderar på en DELL XPS, 13.3 tum och mycket att den har roliga features som bakgrundbeslysta knappar och att den är rätt slimmad.

Varför DELL helt enkelt!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...