Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nokia N82 som 3G-modem


Ored

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en Nokia N82 mobiltelefon som jag tänkt använda som ett 3G-modem. Nu undrar jag om någon vet bar jag kan ladda hem en drivrutin som fungerar med min mobil och som gör den till ett 3G-modem? Jag vet att man kan fixa detta genom att installera hela PC suite, men det vill jag helst slippa därav min fråga. Om det är av intresse så jag tänkt att koppla mobilen till laptopen med hjälp av den medföljande USB-kabeln och således inte använda mig av uppling via bluetooth.

 

/Ored

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Hej!

 

Tack så mycket för ditt svar. Anledningen till att jag vill använda mig av den medföljande datakabeln är att den dator som jag vill koppla mobilen till saknar just Bluetooth, men det går ju alltid att lösa genom att köpa till. Sedan drar det mera batterier från mobilen om jag har bluetooth igång.

 

Jag har dock redan löst detta problem genom att ladda hem kabeldrivrutinen som finns att tillgå från http://www.nokia.se/A4478254. Sedan satte jag upp en fjärranslutning och valde min telefon som modem. För att få det att fungera var jag även tvungen att ringa upp numret *99# samt under de avancerade iställningarna använda mig av initsträngen AT+CGDCONT=1,"IP","internet.tele2.se" och då fungerade det helt perfekt att kopla upp mig utan att använda mig av Nokia PC Suite programvaran.

 

/Ored

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...