Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

InstallShield Manager


Gunnvor

Rekommendera Poster

Helt plötsligt har en ny ikon börjat dyka upp längst ner till höger på listen. Det är en liten vattendroppe som gör ringar på vatten, och klickar man på den kommer det upp en ruta som heter Install Shield manager. Den är väldigt anonym, och vill att man ska schemalägga uppdateringar av program, icke specificerade.

Vad är detta, ska det finnas där, och om inte, hur får jag bort det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

InstallShield Update Manager är ett program som sköter om uppdateringar för många andra program så du får nog tänka efter vilka program du installerade eller uppdaterade strax innan ikonen dök upp.

http://help.lockergnome.com/general/uninstall-quot-InstallShield-quot-Update-Manager--ftopict46981.html

http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=77781

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar. Jag har installerat Perfect Uninstaller från din första länk men InstallShield Manager finns tyvärr inte med på listan över program som man kan avinstallera. Kan den heta nåt annat måntro, så att den ska vara svårare att hitta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till Start-Alla program-Tillbehör-Systemverktyg-Systemåterställning och återställ till ett datum du är säker på att ikonen inte fanns. Uppdatera ditt virusskydd (koppla bort dig från internet och virusskanna ordentligt)och patcha sedan datorn med alla skydd från windows update och kör en skanning mot malware. Blir allt bra därefter stoppa automatisk återställning (restore) så att felet inte kommer åter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag klickar på din länk kommer jag till en sida som uppmanar mig att installera Perfect Uninstaller för att få bort InstallShield... då är det väl InstallShield som spökar och länkar över till nåt annat skumt.

Kan jag gå in och plocka bort mapparna med InstallShield själv?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"patcha sedan datorn med alla skydd från windows update" - hur gör man det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till Start-Alla program-Windows update och välj anpassad installation, så du ser vad Microsoft vill ha in i din dator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bifogar en bild på hur lockergnomes webbsida ser ut i min dator.

 

Du ska inte plocka bort InstallShield, den används av ett program du har installerat eller uppdaterat nyligen.

 

[bild bifogad 2009-03-05 11:59:06 av Cecilia]

1127161.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonny Bergdahl

Som svar på din fråga:

 

Ja, den ska finnas där. Du har installerat ett program som använder den för att du ska få automatiska uppdateringar. I min maskin har jag tre program installerade som använder den för detta, bland annat Corel Draw, så det är inget ovanligt.

 

Det går inte att avinstallera den med mindre än att du avinstallerar det program den installerades tillsammans med, eftersom den inte har en separat avinstallerare.

 

För att stänga av den automatiska uppdateringsfunktionen öppnar du kontrollpanelen, och dubbelklickar på ikonen Software Manager. Därefter följer du nedanstående instruktion (inkopierad från hjälpen i programmet):

 

Hur förhindrar jag att uppdateringsmeddelanden visas?

Stoppa meddelanden för en produktuppdateringsnivå

1. Klicka på Inställningar. Skärmen Dina uppdateringsinställningar visas.

2. Välj en produktuppdateringsnivå som du inte vill få uppdateringsmeddelanden för.

3. Klicka på Manuell i schemaalternativen.

4. Klicka på Tillämpa för att stänga av alla uppdateringsmeddelanden för uppdateringsnivån.

Stoppa meddelanden för alla produkter

1. Klicka i kryssrutan Stoppa automatisk uppdateringskontroll för alla produkter.

 

Mvh;

/jb

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...