Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur kan jag koppla ihop två stationära dator till en monitor”


blavitt81

Rekommendera Poster

Det är så att jag i dagarna köpte en ny stationär dator, men skulle fortfarande vilja använda min gamla burk . Hur kopplar jag ihop burkarna (har endast en monitor) så jag kan föra över större filer från min nya dator till min gamla och skulle gärna vilja kunna bränna ut saker på min gamla. Alltså skulle vilja kunna använda min gamla burk som en extern hårddisk, är detta möjligt? Så jag liksom kan gå in i min gamla dators hårddiskar från min nya dator (precis som en extern). Är detta möjligt?

 

Är jätte tacksamma om Ni kunde hjälpa mig med detta.....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se ex. den här tråden: //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1124920#1124920

 

Dvs antingen mjukvara eller hårdvara

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast hårdvarulösningen med KVM-switch gör ju inte att man kommer åt gamla datorns hårddisk från nya, då måste datorerna vara ihopkopplade t ex i ett lokalt nätverk med hjälp av nätverkabel. Enklast om du har en router som du ansluter båda datorerna till, men det går ju med korsad nätverkskabel också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, precis, disken på den gamla måste ju delas ut i nätverket.

Så länge man inte behöver administrera den gamla datorn så behövs ju eg. bara att disken är utdelad och att den startar upp utan tangentbord (riktigt gamla burkar protesterade ju om inget tangentbord fanns anslutet)

 

Behöver man administrera/"använda" den gamla så behövs antingen mjukvara eller en hårdvara för detta.

Kan ju vara bra om man vill kolla uppdateringar osv.

 

Ytterligare alternativ är kanske att plocka över disken fån den gamla till den nya.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...