Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Få bort "Vill du spara rutan" när jag stänger dokument i word.


Micke_Sthlm

Rekommendera Poster

Micke_Sthlm

Hej.

 

Har stött på lite patrull på ett sannolikt enkelt problem. Jag har ett dokument jag vill ha oförändrat när jag stänger det och också INTE få upp dialogrutan "vill du spara ändringar?"

 

Jag har lagt in detta i Subrutinen "Document_close":

 

ActiveDocument.saved = True

 

och även provat med

 

ThisDocument.Saved = true

 

i tron att Word skulle känna av dokumentet som sparat och således inte öppna dialogrutan innan jag stänger.

 

Kör Word 2000

 

Vad är problemet och lösningen?

 

Mvh Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag finner inte att det går att hindra Word från att spotta ur sig denna fråga. Enda sättet är nog att skydda dokumentet och på så vis hindra användaren från att ändra något.

 

Frågan är ju varför du har ett Word-dokument som du ej vill ändra i. kan tycka att det naturliga vore att spara det som ex.v. PDF och därmed låsa dokumentet.

 

Vad/varför vill du göra på detta viset?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke_Sthlm

Vi använder worddokument som mallar i arbetet. Har redan skyddat dom så att dom inte går att ändra av användare. Mallarna är många och ändras frekvent så det vore mycket jobb att PDFa varje gång. Eftersom vi använder mallarna flera gånger om dagen så blir det väldigt många extra och onödiga knapptryckningar för att besvara spara-dialogen.

Vore tråkigt om det inte gick att fixa, men Microsoft är Microsoft...

 

 

/Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke_Sthlm

Hittade problemet efter en stund. Säkerhetsinställningarna för makro var inställda på "Hög" och således spelade det ingen roll vad jag skrev, makrot laddades inte. När jag satte en lägre nivå (och startade om Word)så att makrot kunde aktiveras så funkade båda kommandoraderna jag skrev tidigare.

 

/Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...