Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mappen Dokument försvinner


peli59

Rekommendera Poster

Dottern köpte en ny Laptop för 1 månad sedan med Vista Home premium.

Efter några dagar försvann plötsligt mappen Dokument och alla filer därunder. Trots sökning kunde ingen fil hittas. Datorn har kollas map virus, spyware etc.

Efter någon vecka dök helt pötsligt mappen upp igen. Allt frid och fröjd.

Nu har dock mappen dokument försvunnit igen. Virus koll mm har gjorts utan att hitta något.

Någon som har några ideer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne

Har upplevt det här problemet själv.

För min del har orsaken varit att jag dragit muspekaren över skrivbordet och råkat komma åt vänsterknappen samtidigt.

Pekar då muspekaren på en fil eller mapp följer den med och hamnar sedan där jag råkat släppa vänsterknappen.

Händer då och då på min bärbara Dell 620 där det till råga på allt finns knappar vänster/höger både över och under touchplattan.

Så jag fördrar att använda en yttre mus

(och dessutom yttre skärm och tangentbord och datorn i en dockningsstation så lufthålen på botten kommer upp från bordet så det kan komma in kylluft genom hålen till datorn)

 

För att hitta försvunnen mapp, brukar jag söka igenom c:

Vanligen ligger då den försvunna i nån annan mapp.

 

[inlägget ändrat 2009-03-02 11:54:30 av jannejanne]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det var ju också vad jag misstänkte till en början. Men efter en sök på C utan att hitta något så blev jag svarslös.

 

För några år sedan råkade jag ut för en likande sak på en XP maskin. Alla filer under Mina dokument/Mina bilder försvann. Hade en massa undermappar där som blev tomma. Inget virus hittades då heller.

 

Mitt förtoende för Windows systemmappar är lite rubbat sedan dess, tyvärr tänkte jag inte på att säga det till min dotter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...