Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Varför kopplar inte datorn upp sig direkt?

bb0rje

Recommended Posts

Hej! Jag har ett problem, min dator ansluter sig inte till modemet.

Jag har en ny hp dator och en svart zyxel låda som vägrar samarbeta på direkten. För att få tillgång till internet måste jag göra följande:

Starta datorn, starta modemet, när datorn är igång blinkar inte den orange lampan på modemet utan bara de två gula, jag får då hålla på att dra ut den röda kabeln ur modemet och sätta in den igen flertalet gånger ända tills den orange lampan lyser, när den gör de funkar det ändå inte utan då kommer den lilla varningstriangeln upp och säger begränsad anslutning, det jag får göra då är att starta om datorn, jag lämnar modemet på. Sedan när allt är omstartat igen så är det inga problem alls med anslutningen...

Vad beror detta på? Är det något jag kan åtgärda och hur? Det är som ni kanske förstår ganska irriterande...

Kan tillägga att när jag flyttar modemet till en äldre dator så funkar det helt utan problem...

Tack!

Jag har för mig att det funkar då, det är just i uppstarten av båda två samtidigt som det inte funkar, ska pröva detta så jag inte ljuger nu =)

Rekommendationen, om man nu vill stänga av modemet, är att man först sätter på modemet och sedan datorn.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...