Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad är "Oblique Tiles Data Servlet"?


Jodie

Rekommendera Poster

Ett antal gånger när jag klickat för att spara lite text och brukar hamna i My Documents brukar det istället se ut typ som på min bifogade bild. Vad är det för filer och varför?

 

[bild bifogad 2009-02-28 19:15:38 av Jodie]

1126182_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vilken mapp/sökväg finns mappen 2p4p0n0z?

Vilket Windows gäller det?

 

Sökvägen är C:\WINDOWS\Temporary Internet Files\Temporary Internet Files\Content.IE5\2P4P0N0Z och det gäller Win98.

 

Kan nämna att jag kört Diskrensning, ta bort Tillfälliga Internet-filer efter de fildatum som anges på bilden jag bifogade, men filerna finns alltså fortfarande kvar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I så fall är det filer som är delar av en webbsida. Tiles är byggblock, t ex i spel.

 

I XP med Internet Explorer 6 tar man bort tillfälliga internet-filer på det här sättet:

Internet Explorer - Internet-alternativ - Allmänt - Ta bort filer, kryssa i rutan - OK

Kolla om det går bra i Windows 98 också.

 

Dessutom så flyttar jag tråden tråden till forumet för Windows 98

Cecilia - Moderator för Virus, skadliga program & botemedel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I XP med Internet Explorer 6 tar man bort tillfälliga internet-filer på det här sättet:

Internet Explorer - Internet-alternativ - Allmänt - Ta bort filer, kryssa i rutan - OK

Kolla om det går bra i Windows 98 också.

 

Dessutom så flyttar jag tråden tråden till forumet för Windows 98

Cecilia - Moderator för Virus, skadliga program & botemedel

 

Din anvisning tycks stämma även i Win 98, men jag har inte tordats kryssa i rutan vid "Ta bort allt offlineinnehåll" (se bifogad bild). Och då verkar det som om ingenting verkligen tagits bort...?

 

Jag har med Utforskaren tittat på Egenskaper för Temporary Internet Files och den påstås innehålla 842MB, vilket är ungefär lika mycket som i övrigt återstår ledigt på hårddisken; det vore alltså högst önskvärt att verkligen kunna få bort det där.

 

Men varför är det så att överhuvudtaget INGET verkar raderas om man lämnar nämnda ruta tom?

 

Och "Ta bort allt offlineinnehåll" låter ju nästan som även webbsidor som jag sparat i formatet MHT även skulle raderas.

 

 

 

[bild bifogad 2009-03-07 17:43:59 av Jodie]

1127699_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och "Ta bort allt offlineinnehåll" låter ju nästan som även webbsidor som jag sparat i formatet MHT även skulle raderas.
Men har du inte lagt dem i någon mapp som du har hand om, som Mina dokument, eller hur det nu var i W98? För det är knappast så att Windows sätter igång att radera filer där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men har du inte lagt dem i någon mapp som du har hand om, som Mina dokument, eller hur det nu var i W98? För det är knappast så att Windows sätter igång att radera filer där.

 

Jo, de är sparade i Mina Dokument.

Meningen "Du kan också ta bort allt offlineinnehåll som sparats lokalt" i dialogrutan tycker jag känns förbryllande - var skulle annars Temporary Internet Files finnas om inte lokalt?

 

F.ö. finns det också en folder "Offline Web Pages" parallellt till Temporary Internet Files i Windows-foldern - men den innehåller inga bytes

 

Och tidigare när jag kört Diskrensning har det ofta redovisats några tiotal Temporary Internet Files-MB som togs bort, men varför låtsas diskrensningsfunktionen inte om hundratals andra onödiga dito MB?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Offlineinnehåll är väl just det som ligger i mappen Offline Web Pages. Temporary Internet Files används inte för att visa webbsidor när man inte har en internetanslutning (är offline) så vitt jag vet.

 

Nu är det svårt att komma ihåg hur det var i Win98 men jag har för mig att normalt så ligger Temporary Internet Files i profilen, vad kan det heta C:\Windows\Profiles eller Documents and Settings, och inte direkt i Windows-mappen? Kan du hitta någon mer Temporary Internet Files?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har inte tordats kryssa i rutan vid "Ta bort allt offlineinnehåll"

Kryssa hädanefter alltid i denna ruta så du blir av med de tillfälliga internetfilerna! Jag lovar dig att ingenting obehagligt händer. Adresser som du ofta besöker kan du ju ha i Favoriter eller vad dina bokmärken heter. Bokmärkena försvinner inte när du tar bort "allt offlineinnehåll".

 

Som du skriver så behöver du ju all ledig plats du kan få. Det är verkligen synd att du ska ha så lite ledig plats på hårddisken att du inte ens kan defragmentera den med jämna mellanrum. Jag minns att du berättade att till och med Windows inbyggda, defragmenteringsineffektiva program tog en massa timmar på sig för detta. Orsaken var nog att du hade så lite ledigt diskutrymme.

 

 

 

[inlägget ändrat 2009-03-14 15:45:18 av mbgtmari]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...