Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Webbhotell med bra webbmail


Clas

Rekommendera Poster

Finns det?

Kan någon rekomendera nåt riktigt bra, jag har kört egen mail ett par år men börjat trötta på att underhålla.

 

Några saker som jag anser vara minimunnivå

det ska gå att logga in på en sida utan reklam, och när man loggar ut ska man inte hamna någon annan stans.

 

Som användare ska man kunna byta lösenord och göra andra inställningar själv.

 

kvota per användare

 

ev bonustjänst

Bra spamhantering helst med spamfilter som användarna kan kontrollera själv, ex "träna" smspam/ham, karantän med möjlighet att hämta felaktigt taggade spam.

 

hyggligt pris - ca 2000-2500 per år.

 

Jag är endast intresserad av webmailen, websidor, ftp och annat trams kan kvitta.

Jag har testat binero.se med imp och är inte bra nog, loopia verkar oxå använda imp.

 

/Clas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar Exchange 2007 webmail (Outlook Web Access), den har förvisso inte ett spamfilter som användaren kan träna men annars så uppfyller den det so du efterfrågar.

Då får du även med synkning med mobiltelefon, delade kalendrar och adressbok etc. Du kan även använda klienten Outlook 2007 som är ännu bättre än webmailen.

 

Det finns ett antal aktörer på marknaden som erbjuder denna för omkring en hundralapp i månaden. T.ex. Active24 eller GNS som tar 99:-/mån för detta

http://www.active24.se/sw29780.asp

http://www.gns.se/hosted_microsoft_exchange_server_2007.asp

 

Men det finns fler

https://solutionfinder.microsoft.com/Solutions/SolutionsDirectory.aspx?location=c1e886851b524bb399933bfc66b49c1f&keywords=Exchange

 

http://www.google.se/search?hl=sv&meta=lr%3Dlang_sv&q=hosted+exchange+server+2007

 

/Cluster

------------------------------------------------------

I do not fear computers. I fear the lack of them

--------> http://eforum.kicks-ass.net <---------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

I alla våra gratis konton ingår email, webbmail, pop, smtp, imap med 100Mb i gratis email utrymme. Se gärna http://www.egensajt.se

Vi använder RoundCube för webbmail.

 

Bästa hälsningar, Admin för egensajt.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

danielos,

Nog för att det enligt reglerna är ok att tipsa om tjänster som man själv tillhandahåller eller på annat sätt företräder men jag anser det inte vara ok att (som jag tolkar det) sitta och söka upp alla trådar där man kan göra reklam.

 

Jag vill att du upphör med detta sätt att marknadsföra dig på eforum.

 

/Cluster

Moderator för Webbutveckling - övrigt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skriver även andra svar än tips om våra tjänster, och jag kommer att fortsätta att inte endast göra reklam.

 

Självklart har jag sökt lite på forumet efter intressanta trådar fram tills nu, men i fortsättningen kommer jag endast att löpande svara på intressanta inlägg.

 

Om jag inte kan besvara trådar där jag uppfyller trådskaparens behov, bör ni ändra/förtydliga forumets regler.

 

Radera gärna de inlägg jag har gjort som ni tycker är olämpliga, men ni kan inte säga helt seriöst, att jag aldrig får tipsa en trådskrivare om våra tjänster som utan tvekan är vad trådskaparen efterfrågar?

 

Denna regel gäller:

5. Gör inte reklam. Visst får du skryta med dina kunskaper och briljera med dina djupsinnigheter men det är en helt annan sak än att uppenbart marknadsföra produkter och tjänster som du själv säljer. Företräder du dock en tjänst/produkt som en användare har efterfrågat så är det tillåtet att berätta om den.

 

Detta håller jag med om skulle kunna gälla i mitt fall:

men det är en helt annan sak än att uppenbart marknadsföra produkter och tjänster som du själv säljer.

Men den regeln faller i mitt fall. I nästan samtliga inlägg som jag har gjort så handlar det om marknadsföring av något som erbjuds helt gratis och reklamfritt och inte är något som jag säljer, eller har reklam.

 

utan vad jag borde ha rätt till är:

Företräder du dock en tjänst/produkt som en användare har efterfrågat så är det tillåtet att berätta om den.

 

Bästa hälsningar, Admin för egensajt.se

[inlägget ändrat 2009-05-06 11:36:08 av danielos]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är naturligtvis välkommen att svara på eller själv ställa vilka frågor som helst, men inte på vilket sätt som helst.

Det jag främst vänder mig emot är ditt sätt att göra det på.

 

Eforum finns till för att ställa frågor och få svar samt föra olika diskussioner. Om du söker upp gamla trådar, där behovet av webbhotell förhoppningsvis är löst för flera år sedan, och tipsar om din tjänst så bidrar du inte till forumet utan skräpar mest ned. Framförallt när besökarna på första sidan (om man har senaste inläggsvyn) möts i princip enbart marknadsföring av din tjänst.

 

 

Och ja, oavsett pris är det du sysslar med marknadsföring.

Kotler säger ungefär att marknadsföring är "processen för att planera och genomföra aktiviteter som är formade för att påverka beteendet hos målgrupper genom att skapa and underhålla nyttiga utbyten i syfte att tillfredsställa individuella och organisatoriska mål"

 

 

/Cluster

Moderator för Webbutveckling & -design

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker jag har redan svarat på detta du skrev senast nu:

 

Om du söker upp gamla trådar, där behovet av webbhotell förhoppningsvis är löst för flera år sedan, och tipsar om din tjänst så bidrar du inte till forumet utan skräpar mest ned

Med ett tidigare inlägg:

Jag skriver även andra svar än tips om våra tjänster, och jag kommer att fortsätta att inte endast göra reklam.

 

Självklart har jag sökt lite på forumet efter intressanta trådar fram tills nu, men i fortsättningen kommer jag endast att löpande svara på intressanta inlägg.

 

Det handlar inte om marknadsföring endast handlar om försäljning eller inte då det står i eforumsregler:

men det är en helt annan sak än att uppenbart marknadsföra produkter och tjänster som du själv säljer.

 

Dvs, eforum har valt att förbjuda marknadsföring i samband med försäljning. (som inte är ett svar på vad en användare efterfrågar)

 

Det kan vara så att jag har misstolkat reglerna, men då tycker jag dom behöver förtydligas eller ändras.

 

Men som sagt, jag kommer vara noga med att inte söka upp gamla inlägg och svara på inaktuella trådar i fortsättningen.

 

Bästa hälsningar, Admin för egensajt.se

 

[inlägget ändrat 2009-05-06 13:05:52 av danielos]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...