Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Öppning av fil


ike

Rekommendera Poster

Hej!

Har ordbehandlingsprogrammet Oppen Office sant OP Vista Home Premium. Det som inträffat är att jag ej kan öppna sparade filer skrivna i Oppen Office vilket jag kunnat tidigare. Vad kan ha inträffat. Är tacksam för all hjälp.Tilläggas kan att även Win. Work Finns installerat.

Med vänlig hälsning/IKE

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du menar OpenOffice.org.

 

Hur försöker du öppna filerna? Man kan ju t ex öppna genom att dubbelklicka på en fil eller genom att först starta OpenOffice.org och öppna filen inifrån programmet.

 

Vad händer, blir det t ex något felmeddelande?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia!

Tack för ditt svar och hjälp. Allt är ok nu taqck vare din hjälp.

Jag önskar dej en angenäm och trevlig helg./IKE

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Tyvärr blev glädjen kortvarig. När jag idag(söndag) försöker öppna filen så går det inte. Det meddelande jag får är att Windows vill veta hur filen skapades men jag finner inte något ställe där frågan kan besvaras. Har försökt att låta Windows och andra program öppna men ej heller detta fungerar./IKE

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur försöker du öppna filen? Man kan ju t ex öppna genom att dubbelklicka på en fil eller genom att först starta OpenOffice.org och öppna filen inifrån programmet.

 

Vad är meddelandet exakt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Meddelandet lyder: Den här filen kan inte öppnas om inte Windows känner till vilket program du vill använda för att öppna den. En automatisk sökning

kan göras på Internet, eller så kan du välja själv i en lista över program som är installerade på datorn. Inget av detta fungerar. Men vad kan ha ändrats för i går (lördag) så fungerade det när jag öppnade från Oen Office.org programmet?/IKE

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välj att välja själv i en lista och därifrån så bläddrar du fram writer (om det är en textfil) och bocka för att det programmet alltid ska användas för den filtypen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ännu en gång har jag fått ypperlig support från dej. Allt är nu ok, men jag började med att avinstallera och sedan installera om det Open Office.org.

Efter det fungerade allt som vanligt jag testade det tips som du gav (start från Open Office programmet) också detta med lyckat resultat. Emellertid så fick jag ett annat problem, det visade sig att jag inte kunde logga in på IDG eforum. Vid försök att göra detta så kom Googles verktygsfält in och krävde inloggning. Men detta lyckades jag klara av genom att inaktivera detta. Nu tänkte jag skall allt vara ok men icke sa nicke vid inloggningsförsöket så godtogs inte mitt gamla lösenord utan jag fick skriva ett nytt. Konstigt att lösenordet kunde ändras vad kan det ha berott på. Nu är uppsatsen klar.

Med vänliga hälsningar/IKE

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev kanske något konstigt då när Googles verktygsfält la sig i :(

 

Kul att det fungerar nu igen! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kanske det blev. Av detta kan man lära att man ska akta sig för att lägga seji. Hej och tack./IKE

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...