Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skapa flera diagram samtidigt via diagramguiden?


Ann-Cathrine

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag undrar om det är möjligt att skapa flera diagram samtidigt ur olika datatabeller? Om man har ex 3 olika datatabeller och vill göra 3 olika diagram samtidigt via diagramguiden, går detta? Diagrammen ska ha samma formatering, ex stapeldiagram men ska alltså separeras. Tre olika tabeller = tre olika diagram men utan att gå igenom diagramguiden 3 gånger. Möjligt?

 

Hoppas på tips!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja...

Men du kan skapa en grafmall, med formaten, som du kan återanvända eller skapa en graf som du sedan kopierar och anpassar kopiornas referenser till önskade.

 

fast, skapa tre grafer är ju icke så svårt så varför inte bara göra det?

 

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Jag har ett stort antal diagram att göra så därför vill jag kunna göra flera samtidigt genom diagramguiden. Genom en mall måste man ändå markera upp de kolumner och rader du vill ha med, ett diagram i taget. Det jag är ute efter är att kunna markera upp säg 6 tabeller i taget och generera sex st separata diagram på samma gång. Går detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, då blir det nog till att hjälp av makron...

 

Typ, spela in ett där du skapar en graf. Anpassa det så att du kan ange områdena och placeringen av grafen, inte så svårt. kanske enklaste sättet?

 

Fast om du inte kan någon VBA nu kan det vara lite svårt att veta exakt vad du ska göra. Du kan spela in ett makro när du gör din graf, posta koden här, och jag kan ta en titt på den och generalisera den.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...