Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Flasha om mitt BIOS

Tyrion

Recommended Posts

Hejsan!

Sist jag skrev på detta forumet så hade jag problem med mitt grafikkort. Jag skickade in det och fick ett nytt.

När jag försökte få igång det gamla så flashade jag om mitt BIOS och det stannade på 95% och fick error. Startade om datorn och allt flöt på normalt. Jag tänkte inte mer på det, men jag tror kan ligga till grund till mitt problem med att mitt nya grafikkort inte fungerar. Nu går även datorn inte att boota om direkt efter en restart utan jag måste vänta ett par minuter annars så blir det ingen POST beep.

När jag flashade om sist använde jag mig av ett USB minne. Men med det nya bioset finns inte det alternativet under boot, utan endast min DVD drive.

Min egentliga fråga är hur man går tillväga för att göra om proceduren fast med en DVD istället. Hitta massor av How-to guider men inget verkar funka som det ska. Läst att det ska gå att flasha genom windows men att det anses opålitligt, någon som vet något mer om varför?

Passar på att tacka iförväg för alla eventualla svar.

MvH Tyrion

• 2 weeks later...
Silverstrom

Många tillverkare har även program att flasha om från windows läge. Tex giga-byte ha @bios som fungerar bra.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...