Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

D:-partition borta efter ominstallation. Nödvändig att ha?


JohnRick

Rekommendera Poster

Som rubriken lyder ominstallerade jag mitt OS efter diverse krafs med Windows Media Player.

 

Jag har en Dell Inspiron 1525 - en månad gammal.

En systemåterställningklarade den inte av. PC System Restore gick inte heller, så jag lade in allt på nytt.

 

Saken är den att för att få en "ren" installation fick jag backa upp data

och sedan formatera om hårddisken - installera OS - därefter drivrutiner.

 

Nu är partition D: borta. BEHÖVER jag egentligen denna back-up som D: faktiskt ska vara? SKA jag skapa den? KAN jag skapa den? BÖR jag skapa den?

 

Teoretiskt (och praktiskt) sett kan jag annars köra med C: och behöver jag ngn gång fixa hela systemet igen kan jag göra ny ominstallation med de medföljande skivor jag har (under förutsättning att jag backar upp data).

 

Hade jag haft PC Restore hade det ju i princip gjort samma sak: nollställt systemet och givit en början från scratch?

 

 

Tacksam för input!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Nu är partition D: borta. BEHÖVER jag egentligen denna back-up som D: faktiskt ska vara? SKA jag skapa den? KAN jag skapa den? BÖR jag skapa den?

 

Det är där allt ligger. Istället för att skicka med en CD med t ex Vista väljer tillverkaren att lägga allt på en separat partition.

 

Egentligen ingen ko på hal is, men det kan ju bli problem att hitta drivrutiner till allt för en laptop t ex touchpad m m.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...