Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur kopierar man inställningar i Outlook?


@dy

Rekommendera Poster

Hej jag undrar om det finns någon möjlighet att föra över inställningarna i MS Outlook (tror det är XP eller version 2003)?

Datorns nätverksfunktioner har krashat totalt och en ny dator ska ersätta. Problemet är att inställningarna, och då främst lösenordet inte går att nå på annat sätt! Kan man hitta det okrypterat eller som jag tänkt föra över allt till en annan dator och sedan hämta hem alla brev som inte blivit lästa på ett tag till den datorn innan man skrotar epostadressen.

 

Breven som jag vill åt är rätt viktiga, tyvärr!

 

Poäng ges för idéer!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Outlook:

 

Arkiv > Exportera och importera... > Exportera till en fil > Personlig mappfil (.pst)

 

Välj mapp, t ex Personliga mappar och bocka i Inkludera undermappar

 

 

Jag brukar dock ställa in visning av dolda filer och mappar och sen kopiera de mappar jag behöver:

 

XP: Utforskaren > Verktyg > Mappalternativ... > Visning > Visa dolda filer och mappar > OK

 

pst-filerna hittar du här:

C:\Documents and Settings\<konto>\Lokala inställningar\Application Data\Microsoft\Outlook

 

För att återställa, importera .pst-filerna

 

 

Outlook Express:

 

Ställ in visning av dolda filer och mappar som ovan. dbx-Filerna hittar du här:

 

C:\Documents and Settings\<konto>\Lokala inställningar\Application Data\Identities\{xxxx-xxx}\Microsoft\Outlook Express

 

Adressboken:

C:\Documents and Settings\<konto>\Application Data\Microsoft\Address Book\<konto>.wab

 

För att återställa, importera .dbx-filerna och kopiera in adressboken

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontouppgifter, lösenord och inställningar ligger inte i pst-filen, utan är utspritt i registret och i ett antal filer under C:\Documents and Settings\<namn>\Application Data\Microsoft\Outlook\

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...