Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
ASP

Codec pack?

Rekommendera Poster

Hej, tänker fråga er om ni vet Codec pack som är bra utan spionprogram i ska det vara. Inte sluka resurser mm.

Mvh

.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Codec paket må vara bra på en helt REN OCH NYINSTALLERAD dator. Annars? Nej, inte en chans. Konflikter kan uppstå och det är svårt att avinstallera.

Det är min bestämda uppfattning. Det som det länkats till verkar minimalt men jag ser inga uppgifter om exakt vad det innehåller. Utan den kunskapen, nej tack. Då installerar jag hellre vad jag behöver när jag behöver det.

Med det sagt, visst, codecpaket kan hjälpa men är inget jag rekommenderar.

http://www.inmatrix.com/articles/mediasetup.shtml

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sen kan man ju då ställa sig frågan vad som är mest relevant:1.6 miljoner nedladdningar med ett betyg på 4,80 av 5 möjliga av dom som använt detta Codec paket eller åsikterna från en som inte ens använt det! Jag har detta själv och det fungerar klockrent med uppdateringar och inga konflikter alls!!

Mvh Laston

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du har en poäng, jag har en poäng. Med codecpaket släpper man i viss mån kontrollen över vad som installeras. Men som du säger har jag inte testat det där, har inte haft behov av det. Kanske det sköter sig?

Kanske jag vilar min åsikt på gamla erfarenheter som inte är aktuella längre? Var några år sedan jag överhuvudtaget installerat något codecpaket på datorn. Idag vet jag tillräckligt om de olika codecar och filter som behövs för att klara mig utan dem. För de allra flesta räcker det med att installera FFDshow.

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...