Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Live messenger


Wesslen

Rekommendera Poster

Hej, skulle precis dra igång mitt Live! Messenger som vanligt när jag gick upp ett meddelande om jag inte kunde starta prgm:et förrens jag installerat den senaste versionen av prgm:et som redan fanns nertankat på datorn.

 

Fint tänkte jag och försökte installera den senaste uppdateringen. Men inte fan gick dt nå bra. Utan dt fel efter fel efter fel efter fel vid installationen.

 

Så jag avinstallera allt som hade med Windows Live! att göra och försökte tanka hem prgm:et på nytt.

 

Kan inte få dt från Windows Live!'s egna sida där blir dt också felkod, utan tankade hem prgm:et från en annan sida.

 

Och när jag ska installera dt så får jag fram följande meddelande: Oncatalogresult: 0x810400b

 

What to do?

 

Mvh

 

/Per

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej!

 

Jag har precis samma problem som "per" ovanför.

kommer bara upp en ruta där det står: det gick inte att installera programmet.

sen klickade jag på länken ni tipsade om men det gick inte heller. så nu är jag frustrerad och vet inte vad jag ska göra? vad kan vara fel?

 

/Annelie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att länken till filehippo inte fungerar för dig eller att ingen av de äldre versionerna i högerspalten går att installera?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löste problemet med mitt Windows Live! på ett annat sätt.

 

Ladda hem det här prgm:et

 

http://www.download.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html

 

Se till att du i slutet av installationen av anti-malware prgm:et kryssar i rutan om att uppdatera prgm:et automatiskt.

 

Sen kör du en snabb scan och tar bort skiten som fastnat på datorn och dt går att installera Windows Live! igen.

 

 

Inte säkert att dt är virus och trojans på dator, men om dt är dt så ska detta funka.

 

 

Skadar aldrig att testa iaf. :)

 

Lycka till! Mvh / Per

 

p.s hittade länken till dt prgm:et här på Eforum där en annan hade råkat ut för något liknande d.s

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det tipset Per, det blev det poäng för!

 

Så skadliga program i datorn kan ställa det vid installationen av Live Messenger, där ser man. Bra att veta när nästa person frågar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj då, det kanske finns något kvar som behöver tas bort. Men för att inte förstöra den här tråden så vore det bra om du började en ny tråd i forumet för virus och andra skadliga program:

//eforum.idg.se/threads.asp?forumId=175

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Hej lotshjälp!

 

Din fråga är flyttad till sin egen tråd eftersom den inte handlar om installationsproblem av Windows Live Messenger version 9.

Du hittar din fråga här: //eforum.idg.se/topic/340310-blir-inte-av-med-wlm/

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...