Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Två frågor om HP iPaq rx3715


Strixx

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har en gammal HP iPaq rx3715 liggandes hemma som jag nästan aldrig använt, mer än som gps när jag varit på resande fot.

 

Nu tänkte jag dock försöka börja använda den då jag bestämmt mig för att ta steget in i den digitala världen fullt ut.

 

Första problemet eller frågan handlar om WiFi. Det är nämligen så att jag har WPA2 - AES säkerhet på mitt trådlösa nätverk hemma och det stödjer ju inte PDAn. JAg har googlat i flera dagar på detta och som jag ser det finns det bara en enda lösning på detta problemet och det är att köpa ett program som heter Odysses Access Client. Jag ska ladda ner programmet i veckan och testa det. Men jag tänkte ändå kasta ut frågan här för att se om någon har ett bättre förslag.

 

Fråga nummer två handlar om fjärrstyrning och streaming. JAg komemr ihåg att när jag köpte PDAn så försökte jag mig på att installer det medföljande programmet Nevo för att på så vis kunna streama musik från min dator till PDAn, men jag fick det aldrig att fungera. UTöver det hittade jag ett problem. Man var tvungen att ange att det trådlösa nätverket man anslöt till var "work" för att Nevo överhuvudtaget skulle fungera, men om man vill surfa på den så ska man ange "Internet" i samma ruta. Det blir ju ett himmla mekande hela tiden att ändra den inställningen.

Därför undrar jag nu om någon har en annan bra lösning på hur man kan streama musik till den. Lösningen får gärna innebära att man kan fjärrstyra en annan dator över Wifi också. JAg har tittat lite på ett program som heter NetRemot som verkar vara precis det jag söker, enda problemet är att servern som jag ska sätta upp där hemma som musiken kommer ligga på och som jag vill kunna fjärrsyra (skicka kommando till) kommer att ha Linux Ubundu som OS.

Hur löser man detta smidigast. Kan man tänka sig en webbaserad lösning??

 

Mycket tacksam för ideér och input!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...