Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kapad?


niklas1973

Rekommendera Poster

niklas1973

Tack. Jag fick ungefär samma svar på Comodos sida så det var skönt att ingen hijackat comodo iaf. Det stämmer att igår då jag ändrade instäöllnignarna så stoppades Windows varannan sekund i brandväggen och jag fick panik men nu vet jag ju vad det berodde på

 

On topic har jag i alla fall avinstallerat mina virusprogram och kör nu comodo med Boclean rakt av (Vad GÖR Boclean egentligen)

 

jag är väldigt nöjd med Comodo och de har ju också fått väldigt bra ranking.

 

Nu återstår att se om mitt problem försvinner eller inte efter detta ingrepp. Jag har ju världens märkligaste problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Comodos brandvägg ger ett väldigt bra skydd mot skadliga program i datorn som vill ut på internet. Däremot så är deras antivirusprogram otestat (i alla fall har jag inte sett till några) och det jag ser i resultaten på virustotal.com så är de åtminstone inte snabba med att få ut uppdateringar pga nya skadliga program.

 

Tillägg: Sedan så är det ju viktigt att man inte får in Ask Toolbar (verktygslist)

 

[inlägget ändrat 2009-03-05 11:52:21 av Cecilia]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå visst finns det tester gjorda av nya CIS

http://remove-malware.com/anti-malware-reviews/comodo-internet-security-38-review-usability-detection-and-removal/

 

Båda gångerna används Defense+-läget Clean PC Mode, vilket jag tycker är ett märkligt val, eftersom Defense+ då utgår ifrån att systemet är rent… I Safe Mode hade han kunnat blockera alla autostartande skräpprogram redan vid första omstarten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig så innebär ett test av ett antivirusprogram att man kör in någon miljon virus, maskar, trojaner i en dator och ser hur stor andel av dessa som antivirusprogrammet kan åtgärda, så som t ex http://www.av-comparatives.org/ gör.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

niklas1973

Ligger numer i Safe mode. AVG hitatde 0 virus sist. Comodo hittade 6 nu. Deras betaperiod verkar vara över så nu är det en skarp version ute. Jag får förlita mig på det och Malaware tror jag. Har AVG redo att köra om så krävs.

 

Vi får se om det blir bättre. Idag har datorn varit riktigt bra. Kanske var det en Comodo grej.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Comodo hittade 6 nu.
Vad för något hittade Comodo? Kan du klistra in någon logg?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

niklas1973

Här är loggen. Men problemet kvarstår. Nu har profssen på¨Comodo gjort sig omaka besvär för att försöka hjälpa mig men det tar en halvdag. Ska prova det men har du ideer så. Det här är så sjukt. Måste vara världens hårdaste trojan/virus.

 

[bild bifogad 2009-03-06 16:54:29 av niklas1973]

1127524_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du göra fönstret större så att det går att se sökvägen ordentligt och även hela Item-kolumnen?

Vad har du för program i mappen C:\Program\eRightSoft?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

niklas1973

Jag har avinstallerat Super nu, det var inget jag behövde och efter lite googlande verkade det vara ett halvdant säkert program.

 

[bild bifogad 2009-03-08 17:26:28 av niklas1973]

1127869_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, positiva åsikter företaget/webbplatsen på

http://www.mywot.com/sv/scorecard/erightsoft.com

 

Det var falsklarm enligt

http://forums.comodo.com/false_positivenegative_reporting_is_this_a_malware_that_cis_hasnot_detected/erightsoft_super_converter-t35196.0.html och det ska vara rättat i versionen som kom innan 28 februari. Har du en Comodo som inte innehåller de senaste uppdateringarna?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

niklas1973

Jag laddade ner efter den 28 februari så ja det borde jag ha. Eller var det den 28? Den uppdateras dock kontinuerligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver att du hade Comodo den 22 feb i något inlägg i början.

 

Nu har profssen på¨Comodo gjort sig omaka besvär för att försöka hjälpa mig men det tar en halvdag.
Har det hänt något därifrån?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men jag avinstallerade Comodo (det gick så långt att jag manuellat fick plocka registernycklar) och installerade den nya CIS vilket jag tror var den 28 eller 1:a.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag tror inte att datorn är kapad i alla fall och om datorn utsätts för en DOS-attack så är det enda ställe som det kan synas i brandväggens logg och det är inget som man åtgärdar genom att göra något med datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du NÅGON teori om vad det kan vara för det är ju helt vansinnigt konstigt beteende? Jag ska så fort jag hinner följa comodomänniskornas råd och se om det ger något men det tar en dag säkert. Jag lovar att återkomma i historien för den måste väl ändå kittla din IT-nerv lite?

 

Skönt att höra att du inte tror på DDOS eller kapning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte sagt att datorn inte är utsatt för en DOS-attack eftersom jag inte har sett någon logg från Comodo och inte heller vet om det skulle synas i Comodos logg.

 

Har du pratat med din internetleverantör?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Comodos logg = View Firewall events antar jag. Den talar bara om att den blockar Windows och det har den alltid gjort. se skärmdump. Anledningen till att den blockar hela tiden är att jag har den inställd i block all connections to your computer vilket gör den paranoid.

 

[bild bifogad 2009-03-12 10:47:59 av niklas1973]

1128669_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du blockerar förnyandet av IP-address, vilket det ser ut som i loggen, så är det inte konstigt om internet fungerar dåligt.

http://www.linklogger.com/UDP67_68.htm

 

Av de rader som syns i bilden så är det två obehöriga, de två i mitten med höga källportsnummer så det är ju inget som ska orsaka något problem utan är helt vanlig avsökning av internet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det det som blockeras varannan sekund? Förnyande av IP adress? Varför måste den förnyas. Min IP är ju statiskdå det är bredbands jack. Eller har jag fel?

 

Det där är inte hela loggen men den ser istort sett ut likadan hela vägen. Anledningen till blockeringen är att jag som sagt valt att blockera alla försök till anslutningar till min dator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min IP är ju statiskdå det är bredbands jack.
Statisk och dynamisk IP-adress har ingen koppling till hur man ansluter till internet. Om du ska ställa in datorn på fast IP-address eller på att få IP-adressen via DHCP ska framgå av informationen av din internetleverantör.

 

Port 67 och 68 används för tilldelning och förnyande av IP-adress.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...