Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

webbsidan "hänger" sig


T-Ankan

Rekommendera Poster

hejsan. min flickvän har en dator med win vista och nu har webbsidorna börjat hänga sig ofta, ca 7-8 gånger varje kväll, sidan står bara och laddar men inget händer och det går inte att uppdatera eller ta bort med "krysset" utan man får ta ctrl + alt + delete och avsluta det i aktivitetshanteraren, min fråga är: vad gör att det hänger sig?? kan man fixa problemet? det är en ganska ny dator ca:6månader gammal och den har funkat kanonbra tills för några dagar sedan.

 

tacksam för svar

T-Ankan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Se till att maskinen är uppdaterad med Windows Update

2. Kolla om det kan vara ett anti-virusprogram som hindrar det, om det är något aktiverat, prova att avaktivera för en stund för att se om det är det som gör att det låser sig.

3. Ladda ner Lavasoft AdAware (eller motsvarade) och kör på datorn. Detta program upptäcker spionprogram, registerbitar som inte skall finnas och webbläsarkakor som kan ställa till det. Detta är saker som anti-virusprogram kanske inte upptäcker.

4. Prova en annan webbläsare och se om samma sak händer där. Gärna Google Chrome.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hejsan, nu har jag testa punkt för punkt, men webbsidorna hänger sig ofta i allafall. igår när vi öppnade en sida med bilder (tradera) så stanade den när det var sju bilder kvar att visa, vi uppdaterade och startade nya fönster men den stannade vid sju objekt kvar att visa i alla fall. sen började den hänga sig på andra webbplatser också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man högerklickar på ikonen för Internet Explorer på Skrivbordet så finns det ett val Starta utan tillägg. Pröva om det fungerar bättre, för i så fall är det något installerat tillägg som strular.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På XP vet jag inte hur man gör, jag har Vista nu för tiden och du skrev att det gällde en Vista-dator förut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, jag har en xp och min flickvän har en vista, så jag ska se på hennes senare :) tack för hjälpen hittils :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...