Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DownLoad ????


Kalle Dator1

Rekommendera Poster

Hej !

 

Jag har förgäves under ett par dagar försökt att komma in på siten:

 

www.download.com

 

men det verkar helt omöjligt !

 

Är det någon som vet om den är nedlagd, eller...

 

/Kalle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för mig !

 

Jag får:

 

"Webbsidan kan inte visas !"

 

som svar på alla försök !

 

Kommer in på alla andra siter, men inte på den ! Inte heller på siten

 

www.upload.com

 

där jag nyligen lagt in ett bidrag och fått det godkänt. Det var detta jag ville kolla på, men kan ju inte...

 

Blev jag avstängd ? Kan man bli det bara så där ?

 

Gjorde en diagnostik på mitt nätverk och en återställning. Fick svar enligt bifogad bild:

 

 

 

/Kalle

 

[inlägget ändrat 2009-02-19 09:25:22 av VideoKalle]

[bild bifogad 2009-02-19 09:24:55 av VideoKalle]

 

 

Verkar inte som att bilden går att infoga, men den visar resultatet av diagnostiken:

 

"Det går inte att kommunicera med www.download.com(216.239.122.178)

Ett pingkommando skickades till fjärrvärden men inget svar erhölls."

 

/Kalle

[inlägget ändrat 2009-02-19 09:33:21 av VideoKalle]

[inlägget ändrat 2009-02-19 09:34:36 av VideoKalle]

1123968_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, Cecilia !

 

Får väl fortsätta med att besvara mitt eget inlägg då....

 

Har du (Cecilia) någon förklaring till att jag, dels inte kunde bifoga en bild i mitt tidigare inlägg, dels att jag vid sökning på download inte ens hittade mitt eget inlägg...?

 

Mikael63 !

 

Du skriver:

sökning på download.com ger 393 träffar

 

Har du en egen sk. Host-fil? Som blockerar?

Har du testat avaktivera brandväggen? Bara en kort stund för att se om sidan laddas..

 

Var skulle den Host-filen finnas, och hur har den i så fall plötsligt dykt upp och blockerat ?

Du talar kanske om den host-fil som jag har i anslutning till min Apache-server ! ? Den ingår visserligen i mitt hemnätverk men jobbar på i sin egen dator, och den har jag inte rört på evigheter...

 

Jag har Norton Internet Security som brandvägg och jag stängde nyss av den, och försökte igen med www.download.com. Samma resultat - d v s ingen koppling !

 

Har tittat igenom min router, men inte heller där funnit något som förklarar kontaktsvårigheterna med denna enda sitei universum...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu gick det att söka här på download.com och få svar !

 

Men - kollade också att logga in på www.cnet.com...

 

Samma visa ! Ingen uppkoppling !

 

/Kalle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du (Cecilia) någon förklaring till att jag, dels inte kunde bifoga en bild i mitt tidigare inlägg
Hmm, du har ju bifogat en bild. Kolla på gemet i överkanten av ditt förra inlägg.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia !

 

OK - jag greppade inte riktigt hur man öppnade bilden, men såg nu att den fanns där !

 

/Kalle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, Mikalel63, någon sådan hostfil har jag inte lagt in... Kanske vore bra att ha i andra sammanhang - vad vet jag...

 

Nej - mitt bekymmer började igår.

I förrgår var jag inne på såväl upload.com som download.com med anledning av mitt lilla bidrag dit, som jag precis hade fått godkänt.

Nu ville jag göra en test och ladda hem denna fil, för att se att allt fungerade som det skulle. Men - se då blev det stopp och på den vägen är det...

 

Ärligt talat så vet jag inte alls hur många siter som jag inte har access till, men nu upptäckte jag att det inte heller går att komma in på cnet.com, vilket väl är följdriktigt, eftersom de s a s hör ihop...

 

Vete sjutton varför....

 

/Kalle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör vanligen med IE, men jag har också testat med Mozilla FireFox. Det negativa svaret ser något annorlunda ut, men anger fortfarande att webbsidan inte kan visas...

 

Och - som sagt - jag har pingat webbadressen i Commandotolken, samt kört 'tracert' i densamma under ledning av supporten på Tele2 - alltså helt offside från allt vad webbläsare heter .... - Ingen access !

 

Jag får väl anse mig portad på siterna ifråga - eller....

 

/Kalle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej !

 

Jag vill gärna upplysa om att jag kom in på siten www.download.com nu i kväll, lika plötsligt och lika oförklarligt som när jag tappade accessen till webbsidan.

 

De värsta felen är de som överraskande reparerar sig själva, utan att man har en aning om vilket fel det var och hur man själv kan undvika dem.

 

Under tiden har man kanske ställt till en massa oreda med datorn, så att den får andra följdfel, när man inte har tillräckligt med is i magen att lugnt avvakta tills det har rättat till sig....

 

Men visst är det frustrerande att under två hela dygn inte kunna komma in på en site - den mest angelägna för stunden - medan alla andra siter ligger vidöppna...

 

Förhoppningsvis så tar man det lite mer med ro nästa gång....( tror man...)

 

/Kalle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...