Just nu i M3-nätverket
Jump to content

MSN eller annat chatt program på hemsidan...

joyce_666

Recommended Posts

Hej, jag skulle behöva hjälp med att koppla MSN på min sida till Live!en jag har på min dator så om jag är online kan besökaren skriva/kontakta mig direkt som komplement till mejl, jag vet att man kan ha Jabbel men jag har hört att det ska gå även med MSN Live! och ICQn också, att ha det länkat så. Jag är rätt 'grön' inom webbutveckling(bygga hemsidor), har gjort en del hemsidor på den "gamla goda" tiden, när det räckte med notepad ocj htm(l).... men jag jobbar med nätverk, och administrativa problem, lokalt nätverk, på ett företag i Motala, ja data tekniker helt enkelt, och jag uppdaterar även deras hemsida men det är så basic det kan bli, ftp, login/lösen och så lägger jag dokumentet eller vad det nu är i MySql, som sedan lägger det på rätt ställe på hemsidan. Jag har inte gjort sidan själv och företaget(eller snarare personen, en mans firma) som gjort sida är livrädd att han skall förlora kontraktet och jag ska ta över helt.... men nu kom jag ifrån ämnet, finns det något enkelt sätt att koppla (helst MSN) till sidan så man kan chatta från sidan så att säga, det ska vara så enkelt och smidigt för den som är inne på sajten att komma i kontakt med killen som har sidan, snabb respons, han ska börja sälja lite prylar som han importerar från Kina.... och bett mig om hjälp och då får jag be om hjälpa vad det gäller denna funktionen, annars så ska det nog fixa sig, tacksamm för alla tips!

/joyce_666

är det inte aktuellt att lämna ut msnadressen bara?

eller är problemet att den som skall chatta med killen i kina, inte kanske har msn?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...