Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bildskärmsproblem


Apeli

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har nyligen köpt en Samsung 32"LE32A676 för att kunna koppla till datorn. Detta har gått lite sådär. Bland annat så tror datorn att själva datorskärmen är HD-TVn och TVn är standardskärmen. Jag kan alltså inte få 1920x1080 till TVn.

 

För att komma till det aktuella problemet så har nämligen bilden slutat fungera, iallafall då windows XP har laddat, under uppstarten fungerar skärmen prima. Jag misstänker att Windows har satt någon annan skärm som standardskärm, och inte den skärm som BIOS har. Även fast jag har TVn ikopplad kan jag inte se någonting efter windows startat.

 

Det bör tilläggas att jag har ett nVidia GeForce 6800 GTS med två DVI portar.

 

Hur kan jag ändra tillbaka standardskärmen utan att bilden fungerar när jag är inne i windows? Kan man även ställa in standardbildskärmen i BIOS?

 

Tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan jag ändra tillbaka standardskärmen utan att bilden fungerar när jag är inne i windows? Kan man även ställa in standardbildskärmen i BIOS?
Har du prövat med att byta plats på kablarna?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Ibland kan man ställa in vilken skärm som ska vara primär i BIOS.

 

Angående det i XP så kan man göra ställa in vilken skörm som ska vara primär,sekundär, uppläsnign osv genom att högerklicka på skrivbordet välja egenskaper sen inställnigar så ställer du inte det där.

 

Annars om du har nvidas "program" instalerat så kan man göra de inställningarna där.

 

/alex

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...