Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skaffa äkta Office


negort

Rekommendera Poster

Jag har köpt min PC från Dell. Haft den i 2 år och nu 2 dagar efter att jag bytt från Explorer tilll Mozilla får jag upp på skärmen att mitt Office-paket som var förinstallerat från Dell är förfalskat. Vad gör jag? Microsoft som jag var i kontakt med idag säger att de går in i min PC, rotar runt där och konstaterar att mitt Office-paket är förfalskat!! Vid en kontroll får jag följande svar:

This problem was caused by a known issue with your Hewlett-Packard printer driver, which causes Microsoft Office 2007 programs to close unexpectedly when your HP printer is set as the default printer. Hewlett-Packard is aware of the problem and is working on a solution.

Är det någon här som råkat ut för samma intrång från Microsoft. Jag trodde faktiskt det bara var

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det låter som att du ska kontakt Dell så att de får ordna till att licensen är korrekt, du har ju faktiskt köpt MS Office från dem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Verkar mera som om det är en skrivardrivrutin som orsakat problemet. I alla fall om man läser ditt svar:

 

This problem was caused by a known issue with your Hewlett-Packard printer driver, which causes Microsoft Office 2007 programs to close unexpectedly when your HP printer is set as the default printer. Hewlett-Packard is aware of the problem and is working on a solution.

 

Dessutom håller HP på att jobba på en lösning. Beror på när dom började. Kanske finns lösningen nu ute om du söker.

 

Ja, sen om du har HP-skrivare vet jag förstås inte.

 

Vidare finns ju t ex OpenOffice. :)

 

Är det någon här som råkat ut för samma intrång från Microsoft

 

Intrång tvivlar jag på, men nej, jag har inte varit med om det.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan enkelt kontrollera om ditt Office har en giltig produktnyckel eller inte genom att validera ditt Office på denna Microsoft-sajt

 

http://www.microsoft.com/genuine/default.aspx?displaylang=sv

 

Om du får till svar att det inte är äkta, så ska du definitivt kontakta Dell och som Cecilia säger, inte be dom utan kräva att dom åtgärdar detta, om du har köpt din dator genom Dell med ett förinstallerat Office som inte är ett demo, då har du betalt för detta också, och då ska du ha det fungerande.

 

Sedan ifrågasätter jag att Microsoft skulle gå in i din dator och kontrollera om du har en äkta licens, har aldrig hört talas om detta någon gång?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, men nu handlar det om ett problem med ett förköpt office, och då ska negort få det fixat om det Dell på något sätt har gjort fel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan ifrågasätter jag att Microsoft skulle gå in i din dator och kontrollera om du har en äkta licens, har aldrig hört talas om detta någon gång?
Man kan väl säga att det är ungefär vad valideringen gör, alltså kollar inne i datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag håller med till fullo!

-Men varför inte köra Open Office? Det funkar ju lika bra...

 

Jag kommer osökt att tänka på Galenskaparnas "Macken":

En "kund" som fått bensinstopp kommer in på macken, och frågar om en dunk bensin.. Han får en dunk med bensin.. Då frågar han "Återbäringen då???"

 

Roj och Roger säger att han inte behöver bära tillbaka dunken..

 

Ni hittar den säkert här någonstans:

http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=roy+och+roger&aq=0&oq=roy+och+rog

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag har stött på samma problem, och hamnade i den här tråden när jag sökte efter ett svar. Har svårt att tro att det är en falsk programvara som orsakar det. Det verkar vara något som händer när man har installerat Firefox.

 

Det dyker upp en blå stjärna i aktivitetsfältet, och ploppar upp ett ganska löjligt meddelande som säger "Skaffa äkta Office". Låter inte så trovärdigt, lyssna bara på orden: "Skaffa äkta Office". Låter inte riktig tsom ett typiskt felmeddelande från Microsoft va?

 

Nåja, nu ska jag leta vidare efter vad jag har fått för skit i datorn...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...