Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behörighet Saknas?????


Lacro

Rekommendera Poster

När jag i Vista vill radera en fil - eller ändra namn eller flytta till annan mapp - då får jag ofta meddelande att behörighet saknas.

 

V'a då - jag har ju en gång registrerat mig som administratör??!! Men det räcker tydligen inte i Vista. (I XP har jag ALDRIG några sådana här problem.)

 

Jag kan ha viss förståelse för frågan - men när jag försöker greja så att jag får behörighet så vet jag inte var jag skall börja eller hur jag skall göra. Jag chansar och ibland lyckas jag men oftast inte.'

 

 

Om någon vet något om hur jag exakt skall gå tillväga så skicka mig ett mail "igår".

 

 

/Lacro

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det räcker tydligen inte i Vista. (I XP har jag ALDRIG några sådana här problem.)
Vista har högre säkerhet, och därmed är det mycket svårare för skadliga program att bli installerade.

 

Är det frågan om du vill fortsätta eller avbryta du menar?

 

Om du tycker den är väldigt störande så har Symantec tagit fram ett litet program som underlättar vardagen:

http://www.nortonlabs.com/inthelab/uac.php

 

Det är också meningen att det ska lösa sig om du högerklickar på programmet och välja Kör som administratör.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flytta vad vart?

 

Inne och petar i systemmappar? Eller?

 

Samt, som jag brukar skriva. Ingen behöver ständigt vara admin på sin dator med Vista. 99,99% av tiden gör man inget som kräver det.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...