Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tele2Vision - digital-tv-box


Sasja

Rekommendera Poster

Jag har Tele2Vision som leverantör av tv-signaler till min hyresrätt. Tar emot signalerna - som det är idag - analogt och får då in SVT1, SVT2, Barnkanalen/kunskapskanalen och SVT24. Har hört rykten om att om man köper en digital-tv-box (vilken som helst) så får man även in TV7 och Kanal 6. Stämmer detta?

 

Vill inte köpa en digital-tv-box om det sen visar sig att jag inte får in några fler kanaler.

 

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en digitalbox utan abbonemang men med en fristående antenn (det går bra med en hyfsad bordantenn om du inte har väldigt dålig mottagning) kan du se Kanal 6 och AccessTV förutom SvT kanalerna och Tv4, Tv7 ingår inte i det fria utbudet vad jag vet. Att ditt fastighetsnät skulle skicka ut samtliga fria kanaler digitalt när "must carry" kanalerna går ut analogt tror jag inte även om det går. Du känner ingen som har en digitalbox du skulle kunna låna tillfälligt och prova.

 

[inlägget ändrat 2009-02-16 08:21:45 av Erki]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Har nu lånat en digitalbox och får tyvärr inte in någon kanal med denna. :(

 

Jag får leva vidare med grott-tv:n (SVT och TV4). :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte fasthetsägaren/föreningen har digital-TV från Tele2 kan du inte få in dessa kanaler.

Dessutom har Tele2 den något vridna inställningen att digitala gratiskanaler får man bara om man tecknar abbonemang. Ett ytterigare problem med Tele2 äratt bara boxar från dem fungerar i deras kabelnät.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...