Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Anslutningen försvinner


Henkuttt

Rekommendera Poster

Scenariot är följande;

 

Jag hade tidigare en Airport Express som jag hade till mitt hemmanätverk. Det är dock en väldigt dålig routerlösning, men en billig lösning för att strömma ljud från dator till stereo.

 

Desvärre så gav den varierande kvalitet på min uppkoppling. Ofta kopplades jag ner och det var generellt ganska långsamt. Jag hade i mitt tidigare liv köpt en annan router. Linksys WRT54g ( http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=314078 )

 

Med den så minns jag inte hur bra det funkade i början. Men det senaste halvåret har jag haft problem med att kopplingen mellan dator och router försvinner ca 5 gånger per dag.

 

Då köpte jag det dyraste (nästan) nätverkskortet jag kunde hitta, eftersom jag vägrade tro att det var min spejsade router som strulade.

 

Jag har mitt Playstation 3 kopplat till routern med TP-kabel, men den anslutningen krånglar också, vilket gör att jag är relativt övertygad om att det är något med routern.

 

Jag har använt ett program för att identifiera vilka kanaler närliggande nätverk använder sig av för att på så sätt avstyra och välja en kanal dom inte använder. Ingen framgång dock, trots detta.

 

Någon som har något förslag, eller är det bara att skrota och köpa nytt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använt ett program för att identifiera vilka kanaler närliggande nätverk använder sig av för att på så sätt avstyra och välja en kanal dom inte använder. Ingen framgång dock, trots detta.
Eftersom kanalerna överlappar så gäller det inte bara att välja en kanal som ingen annan använder. För att inte få någon störning så behöver man välja en kanal som ligger 4-5 steg från andras kanaler och om det är många nätverk i närheten så är det ju ganska svårt och då kan det gå bättre att välja en kanal som någon annan använder för då delar nätverken på den kanalen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...