Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Firefox (Safe Mode)

Krycke11

Recommended Posts

Problem med Firefox. Den ser ut så här i startmenym: Firefox (Safe Mode)

Startar den och då kommer detta fram:

Firefox felsäkert läge

Firefox körs ni i felsäkert läge vilket innebär att dina egna inställningar, teman och tillägg för tillfäller av avaktiveras.

Du kan göra dessa ändringar permanenta:

Aktivera alla tillägg

Återställ verktygsfält

Återställ bokmärken till Firefox standard

Återställ standardsökmetoderna

Gör ändringarna och starta om Fortsätt i felsäkert läge Avslute

Första gången tänkte jag, "Man skall säkert kryssar på dom tre längst ner" och gjorde det och tryckte ” Gör ändringarna och starta om ”. Kanske va korkat. Vet inte om det var det som gjorde att alla mina länkar försvann! Der går doch att lägga till nya länkar.

Det går att använda Historik.

En var här för några dagar sedan och tyckta vi skulle ha ZoneAlarm så han installerade den. Har det med saken att göra?

Explorer fungerar.

Vad har hänt? Vad göra??

Stefan Eklinder

Vad är problemet med Firefox?

En var här för några dagar sedan och tyckta vi skulle ha ZoneAlarm så han installerade den. Har det med saken att göra?

Problem att ansluta till internet?

I så fall kanske personen som installerade ZoneAlarm blockerat Firefox?

Gå in i ZoneAlarms inställningar och kolla där om FF är blockerad.

Om du har XP t ex kan du ha dina Bokmärken under ApplicationData, som är dold. Du får gå in och ändra så att du kan se dolda mappar och filer. Sedan finner du ApplicationData under ditt användarnamn där. Leta upp Mozillamappen och Firefox har jag för mig att det är.

Jag sitter med Vista, så jag kan inte guida mera än så.

Hittade lite mera info om Firefox och Bokmärken här:

For Win 2000 and XP the bookmark backups are in

C:\Documents and Settings\username\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\xxx.default\bookmarkbackups

Replace the file bookmarks.html C:\Documents and Settings\username\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\xxx.default with one of the backups.

More info http://kb.mozillazine.org/Lost_bookmarks

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

- Sigfrid Siwertz.

[inlägget ändrat 2009-02-14 20:46:23 av Stefan Eklinder]

Så vitt jag kan förstå så valda du att bland annat återställa bokmärkena till Firefox standarduppstättning, dvs ta bort dina egna. Så kolla efter en backup i mappen som Stefan skriver om och så får du in den genom att välja:

Bokmärken - Ordna bokmärken - Importera och säkerhetskopiera - Importera HTML

Hej Stefan och Cecilia!

jag har kollat ZoneAlart och vet inte riktigt hur jag skall kolla det.

Jag lyckades lägga in alla mappar och länkar, men det är är dock ett par problem. Innan hade jag mappar som låg länst uppe, från vänster till höger, men det är inte så längre. Dom ligger istället bakom Bokmärkesfältsmapp istället. Har kollat på stället du länkar till, men jag lyckades inte fixa det.

Startade föresten av datorn och det där vanliga kom fram:

Firefox felsäkert läge

Firefox körs ni i felsäkert läge vilket innebär att dina egna inställningar, teman och tillägg för tillfäller av avaktiveras.

Aktivera alla tillägg

Återställ verktygsfält

Fortsätt i felsäkert läge Avslute

Vad skall jag välja? Jag tryckte så att alla skulle återställas, men det var inte bra. Allt försvann, så jag fick göra det igen.

Har läst på det som nu länkar till, men får det inte att fungera. Hur göra?

Problem med Firefox. Den ser ut så här i startmenym: Firefox (Safe Mode)
Finns det inget val där det inte står Safe Mode?

Om du menar i "Alla program" så finns "Mozilla Firefox" och i den finns:

Firefox (felsäkert läge)

Firefox (Safe Mode)

Detta hör ju inte hit, men måste ändå berätta. Kanske undrar varför jag inte svarar så ofta. Vi bor i en 2:a, har hand om brossans tre barn, jag har haft ep-anfall och bara en dator fungerar. Nu varken surfar eller spelar dom så nu är det min tur...

När man startar internet kommer, som jag sagt, detta meddelade:

Firefox felsäkert läge

Aktivera alla tillägg

Återställ verktygsfält

Fortsätt i felsäkert läge Avslute

Jag jag det så startar Firefox och internet fungerar. Provade att spara en länk, stänga av datorn och titta för att den var kvar och det var den.

Jättebra att få hjälp här, men det går i varje fall att vara ute på nätet.

Om du menar i "Alla program" så finns "Mozilla Firefox" och i den finns:

Firefox (felsäkert läge)

Firefox (Safe Mode)

Det verkar ha blivit något fel med installationen för det är bara meningen att det ska finnas ett av de valen (vilket beror på vilket språk som Firefox är installerad med) samt ett val som heter bara "Firefox".

Hur blir det om du letar reda på Firefox programmapp och där dubbelklickar på Firefox? Blir det vanligt då och inget felsäkert?

För säkerhets skull startade jag om datorn för om man har startat en Firefox så har jag kunnat startat fler utan problem. Provade att göra som du skrev och det fungerade! Firefox startade utan problem! Givetvis borde jag kollerat detta...

Länkarna till Firefox ser ut så här::

"C:\Program\Mozilla Firefox\firefox.exe" -safe-mode

För säkerhets skull vill jag fråga, bara att ta väck och lägga in nya, eller?

Hur hände detta?

Bra!

Det är bäst att ha en genväg med "-safe-mode" och en utan i menyn. Ibland kan det vara något tillägg till Firefox som orsakar att Firefox kraschar och då är det bra att ha tillgång till felsäker/safe start så att man kan komma in och avinstallera tillägget.

Men jag har ingen aning om hur det kan ha blivit ändrat i menyn.

Tackar, tackar!

Jag har lagt in Firefox i menyn. Har kvar "Mozilla Firefox" ute bland "Programmen" och i den finns det "Firefox (felsäkert läge)" och "Firefox (Safe Mode)" kvar. Om jag skall ta väck någon, vilken skall jag välja?

Tack så jättemycket för all hjälp!

Är det någon skillnad på "Firefox (felsäkert läge)" och "Firefox (Safe Mode)"? Om inte så spelar det ingen roll utan bestäm utifrån om du vill ha det på svenska eller engelska.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...