Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan ej öppna gamla digital kamera bilder (jpg format)


gokka

Rekommendera Poster

Jag kan inte öppna mina gamla (från 2001-2004) digital kamera bilder (jpg format). Filstorleken ser OK ut men det går inte att se bilderna i t.ex. "Windows picture and fax vievew". De nyare bilderna visas utan någon problem. Är det någon som vet hur jag kan få bukt med problemet? Tacksam för tips.

 

[bild raderad 2009-02-15 00:25:11 av gokka]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset Thomas men det går inte att öppna filerna med de program som du länkade till heller. Kan alla filer ha blivit korrupta? Filstorleksmössigt så ser det ok ut. Lite jobbigt då bilderna är från min dotters födelse.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om bilderna är flyttad från en gammal dator till en Vista dator så kanske du måste göra dej själv till "Ägare" av bilderna. Högerklicka på en bild och välj egenskaper. Under fliken säkerhet kan du redigera behörigheter. Se bifogad bild. Skapa för säkerhets skull kopior av bilderna du du testar på.

 

Om du tror att bilderna är korrupta så finns det en massa olika program som kan fixa detta. Googla på "Repa korrupta jpg filer". Jag har ej testat något program så jag kan inte rekomendera något.

 

http://www.softplatz.com/software/corrupted-jpeg/

 

Mvh Thomas

 

[bild bifogad 2009-02-15 01:40:09 av Thomas1]

[inlägget ändrat 2009-02-15 01:46:48 av Thomas1]

1122964_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...